Nekromanti Riddaren och sånt.....

The_shadow

Warrior
äntligen, på fredag släpps riddaren, nästa vecka skall jag (om jag får pengar över) köpa den.

nu undrar jag om det är någon som vill hjälpa mig skriva ett episkt riddar äventyr? en av spelarna skall vara Riddare en annan Väpnare och resten vad faen de vill. det skall (iaf i början) utspela sig i mellersta delarna av Consaber.
resten behöver jag hjälp med.

swazze

Swordsman
Re: läs don Quijote

Det skulle faktiskt vara skitkul att köra ett uppdrag i den stilen, det skiljer ju sig från det vanliga /images/icons/laugh.gif

The_shadow

Warrior
Tillägg...

när jag ser riddaren framför mig ser jag en 2 meter lång massivt byggd herre med glänsande vitt leende och glänsande rustning som aldrig backar för faror och inte kan motstå vackra kvinnor (särskilt inte om de är i nöd) han har enorm heder och massvis med etikett. men han är även lite sorgsen då hans dotter blivit mördad av fulla Thalasker på gränsen till Colonan, nu har han vigt sitt liv åt att spåra upp mördarna och skipa rättvisa.

hmm. tror inte spelarna går med på det här, får nog bli en SLP då, han kanske söker hjälp hos den spelare som spelar riddare?
nå, vad tror ni? (bara Drak modulen kunde komma så vore allt perfekt)

Gibbon

Veteran
men herregud "va dom andra är skiter jag i"???

en riddare behöver mer än en väpnare... vissa behöver två... som gärna tävlar om riddarens gunst. en härold behövs åxå som kan förkunna den noble riddarens ankomst för bönderna i byarna. varje god riddare har även en smideskunnig man i sitt sällskap. och underhållning vid sena lägereldar fås genom att ta med en narr. sedan behövs en körsven till att köra kärran med allt som en resande riddare behöver såsom trettio torneringslansar och en paviljong. körsvenen är naturligtvis åxå sällskapets kock.

kolla på "en riddares historia" den e cool och bra.

samiis

Warrior
På fredag?? Nu på fredag??

Vet nån om det finns fältslagsregler där??

Det behöver jag, som alla vet...

Perenna

Swordsman
Vet nån om det finns fältslagsregler där??

Förmodligen inte.

Gamla 'Krigarens väg' har ju delats upp till 'Riddaren', 'Vapenmästaren' och 'Krigsherren'. Logiskt sett bör fältslagsreglerna hamna i den sista modulen, så Du får nog vänta ett bra tag till, alternativt skaffa 'Krigarens väg'.

The_shadow

Warrior
jo, det är förstås sant. frågan är bara om jag kan hota eller locka de övriga spelarna att spela nyss nämnda yrken.
jaja, det går nog med mer eller mindre våld och mutor från SL (min) sida /images/icons/wink.gif/images/icons/devil.gif

Helmgast
Riddarbilden m.m.

Något litet som fältslagsregler och borgar och belägring kommer nog med, men annars får du vänta till Krigsherren.

För övrigt så har böckerna Riddaren samt KV inte samma framsida. Riddaren är en inzoomning av KV.

Sadaigh

Swordsman
Ja, nu på fredag! Jippie, jag skall köpa den då, hoppas den inte hinner bli slutsåld.. =) hehe, jag tror det skall finnas fältslagsregler i den.. men e inte 100 %

och du Samiis, när fan skall vi köra?=) må väl

Re: Riddarbilden m.m.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

äntligen, på fredag släpps riddaren

<hr></blockquote>

Äntligen, på fredag är det Drakon (ja, jag är norrläning)

Iaf, jag har en väpnare, en kompis har en riddare. Fast väpnaren är lite andra sacker också, härold, kock, informationssamlare etc etc.

The_shadow

Warrior
det viktigaste för min del är att det finns utförliga regler om hur man spellerder en tornering. har en riddare från tidigare som har som mål att bli bäst i världen i just torneringar /images/icons/grin.gif
känner ni igen det? en riddares historia. naturligtvis har han utrustning som är antik i andra riddares ögon, särskilt bra är han inte heller /images/icons/grin.gif
FV14 i Lans och FV10 i Sköld, grundchans i Rida (FV6)

Re: Tillägg...

Låter som en medeltid James Bond/images/icons/grin.gif

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. Smilin som jag nyss använt är mycket ful så jag skulle uppskatta om alla började använda en snyggare/images/icons/grin.gifDS.

The_shadow

Warrior
Re: Tillägg...

ungefär så ja/images/icons/wink.gif
naturligtvis känner han en massa folk som hjälper honom med allt möjligt, dessutom har han en ärkefiende som vill sabba för honom.
Kan bli en intressant karaktär att spelleda/images/icons/grin.gif

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Gamla 'Krigarens väg' har ju delats upp till 'Riddaren', 'Vapenmästaren' och 'Krigsherren'. "

Behövs det verkligen en vapenmästar-modul också? Är du säker på att de inte bara ger ut Riddaren och Krigsherren?