Nekromanti Riddaren.

Jimmy_SL

Warrior
Något jag saknar i riddaren ör info om länherrar som redan finns... Tex, vem är den högsta vassallen i Borons MarkeR? Kan ma hitta på helt själv?

Fahnen

Swordsman
Något jag saknar i riddaren ör info om länherrar som redan finns... Tex, vem är den högsta vassallen i Borons MarkeR? Kan ma hitta på helt själv?
Anledningen (tor jag) till att denna information saknas är att man själv som sl sak kunna sätta egna länsherrar där, ex rollpersonen.

Och självklart kan man hitta på själv.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Påhittande

"Kan ma hitta på helt själv?"

Ja!

Man kan alltid hitta på exakt vad som helst, helt själv. Sen hur konsekvent och bra det blir med Mundana är en annan femma.

Men så fort du som spelledare börjar spelleda i Mundana så är det inte längre Neogames Mundana, då är ditt Mundana. Du kan alltid ändra på precis vad som helst hur du vill. Hur bra du blir är en helt annan femma, och hur bra dina spelare kräver att ska bli är också en helt annan femma.

Men Neogames konstruktörer kan t.ex. inte beskriva allt i Mundana, det skulle ta upp för mycket plats i deras moduler som trots allt är ganska krävande att skriva.
T.ex. Vasallen i Borons Marker är ett textboksexempel på sån information som Neogames har valt att lämna som en "vit fläck" åt diverse spelledare.

Så för att citera Krille
"Hitt' på nåt"

/Naug, :gremsmile:

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Har du ingenting vettigt att säga...

Man tycker att det borde ha förståtts vid det här laget, att om man inte har någonting vettigt att säga så är det bättre att inte säga någonting alls.

Med risk för att bli övertydlig:
Ditt inlägg är inte uppskattat ClaesFredrik. Skriv inte sådana igen.

/Naug, modererar

Zishan

Veteran
Jag tror definitivt det står öppet för dig att bruka det osagda som du vill!!

Vi har gjort det och resultatet är bland e mer lyckade!

Allt man behöver se efter kanske är hur många grevar som finns i Hertigdömet, plus hur många baronier! Men det står i Riddaren, så därefter har du en bra mall att följa!

Lycka Till!

"Creativitet föder världen, världen föder Creativitet"

Jimmy_SL

Warrior
Re: Påhittande

*Kastar handsken i ditt ansikte*

Jag vet att man kan hitta på helt själv!
Vad jag menade va om det va skrivet i tex Asharien & Soldarn, vilka det va som va tex hertigar och sånt där..

Fahnen

Swordsman
Re: Påhittande

Det var inte riktat till dig Jimmy_SL..... Sen är det upp till folk att ta på sig eller inte.

Midar håller med Funkus....