Riddarmagiker? Javisst!
Bort med den konservative tomten! Konservativa tomtar hör inte hemma i rollspel. Även om jag själv har en hel del tomtar på loftet... /images/icons/crazy.gif
Jag tycker det är en rätt rolig idé med riddare som kan magi. Kanske inte världsliga riddare, men ordensriddare kan jag mycket väl tänka mig. Inte några skickliga magiker, utan mer riddare med vissa kunskaper inom magi. Pandionriddarna i Sagan om Elenien, ungefär.
Nu vet jag inte om vi halkat ifrån frågan här?
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>
Jag tycker det är lite rolig om man kan köra som en riddare som använder magi. Men det finns en riddarorden och de är Consentinorden men det är få av dom som får riktig magi träning. Hur skulle ser ut om några fiender som möter en riddare som kan använda magi?
<hr></blockquote>
Värre saker får man nog leta efter! Möjligheterna vad riddaren skulle kunna göra är oändliga. Lägga en besvärjelse på svärdet, rustningen, skölden (eller vad som nu känns bekvämt och efter behov). En riddare som tål förfärligt mycket smärta? Det går att ordna. Det finns så många möjligheter... *drömma* Svärdskämpens förfäng på motståndaren tex skulle kunna vara förödande!
Nu kanske reglerna krånglar till det hela, men personligen tycker jag inte att reglerna ska få komma i vägen för en tuff idé! Pratar man med spelledaren tycker jag man ska få göra det mesta, om man kan motivera det. Men om jag skulle göra en riddarmagiker, skulle det vara en riddare med vissa kunskaper inom magi. Ingen Gandalf med rustning och lans inte.
Mattias