Nekromanti Riddarspelen i Båstad.....

Dewain

Veteran
Är det någon annan som varit runt på lite roliga medeltids jippon i sommar eller som ska iväg på något annat liknande eller kanske varit i Båstad som jag och några vänner från forumet.

Jag, Barwut och malmkvist varit där och suktat :gremtongue: över allahanda trevliga ting men måste som slutkontänta säga att jag är lite besviken hade nog väntat mig mer och önskan om betydligt bättre väder var stor hela tiden. :gremsuck:

Hade jag inte haft så många måsten nästa helg så hade jag nog åkt över till Kalmar, då där ska vara något liknande jippo där. Men tyvärr så jobbar jag och ska på bröllop så det får vara så denna gång. Men förhoppningsvis så är det inte sista gången så det kommer nog fler chanser.

Johan K

Gammal & dryg
Jodå, faktiskt så har jag det. Var & bsökte medeltidsdagarna här i Lund. Var riktigt småmysigt, om jag får säga det sälv.
Jag hoppas åxå på att komma iväg till Visby åxå.

/ Johan K, som har alldeles för många timmar kvar att jobba... :gremcrazy:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Under sommaren bor jag ute på Bjärehalvön hos mina föräldrar, men jag besöker sällan tornerspelen, Pärans dag, tennisveckan eller något annat jippo. Men Båstad är en rätt mysig stad.

Dewain

Veteran
men jag besöker sällan tornerspelen, Pärans dag, tennisveckan eller något annat jippo.
Får nog säga detsamma framför allt när tennisveckan är i full rulians så undviker jag Båstad som pesten.

Men Båstad är en rätt mysig stad.
Kan inte annat än hålla med, har tillbringat många sommrar där när jag bodde hemma. Men nu är det lite långt att åka (dryga 15mil), men Båstad är en väldigt charmig sommarstad men inte speciellt mycket att hänga i julgranen på vintern. Men jag måste nog säga att Torekov, Hallandsväderö och Hovshallar är mitt hjärta betydligt närmare än Båstad. :gremlaugh:

/Dewain