Nekromanti Riotminds och Zebylon söker testare!

Elendiar

Veteran
Riotminds och vi här på Zebylon Entertainment söker testare till DoDverkyget.

Utskriftsmöjligheter ska koma inom kort. Det tekniska har inte riktigt fungerat än. En annan sak som kommer komma är en SLP version av karaktärsmakaren. Så att man kan generera en "regelrätt" karaktär och sen modifiera vissa värden.

Småfelsrapporter och nya förslag etc. är väldigt värdefulla. Så om du känner att du vill vara med och bidra till utvecklingen av DoDv kontaka mig via mail eller skriv ett inlägg.

von Schnigel

Veteran
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Okej, här kommer den bugg jag hittintils hittat:
Karaktärsmakaren
När jag slagit fram grundegenskaper, valt ras och ålder fortsatte jag med att placera ut poäng på attacker och pareringar, när jag redan lagt en del på första attack ångrar jag mig, men när jag ska ta tillbaka poängen funkar det inte så jag tänker: Om jag väljer ett annat yrke raderas nog det jag skrev in. Men icke sa nicke istället står poängen kvar + att jag får nya poäng (samma antal som från början att spendera) vilket jag också gör och efter tre byten har jag en karaktär med 31 i första attack.

Det var väl allt, nu är det upp till er att avgöra om det är en bugg eller inte (eller om det bara är datorn som skojar med mig - har hänt för).

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som gillar programet i övrigt.

Elendiar

Veteran
Ajdå. Där har vi en bugg som gått oss obemärkt.
Att man kan få alldeles för mycket SK märkte jag när jag gjorde som du beskrev. Men att det inte gick att sänkta SKn hände inte mig. Det skulle kunna vara knappens storlek som spelar dig ett spratt, eller?

Ghorax

Veteran
Hända mig samma sak, fast jag kunde sänka värdena, men när man bytte yrke kunde man träna upp alla färdigheter till max för nybörjare. Påminner lite om DnD multiclass. Fast man inte behåller det andra yrket..

Ghorax

Veteran
Båda, om man lägger poäng på färdigheterna, och sen byter yrke så får man till baka alla poäng men de som är fördelade finns kvar på färdigheten så man kan maxa upp alla färdigheter till start nivå. Och samma sak gäller sk..

Elendiar

Veteran
Jag kan inte återskapa problemet med färdigheterna...

För mig funkar de utmärkt och hela listan återställs.
Exakt hur gjorde du för att upptäcka färdighetsbuggen?

Elendiar

Veteran
Ok...
Hade tänkt mig lite mer exakt. Exakta steg fram till buggen i karaktärsmakaren. Jag kan fortfarande inte upptäcka den nämligen.

Ghorax

Veteran
jag går in på riotminds hemsida, laddar ner zip filen, zippar upp filen, startar programmet, går fram till karaktärs makaren, jag väljer ras och slår jag fram egenskaperna sedan när det är gjort så väljer jag yrke fördelar alla poäng på färdigheter samt sk. Sen väljer jag ett nytt yrek, och får nya poäng som jag fördelar, lägger till de gammla färdigheterna, byter yrke får nya poäng, ökar på fv, samt sk. och kan fortsätta till max är nåd på fv men sk kan jag kunde jag öka till 100 innan jag tröttnade..

von Schnigel

Veteran
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Det är mycket möjligt. *går in på DoDv för att testa "färdighetsbuggen"* och där, misslyckas jag med att få mängder med Fp och upptäcker att det mycket ricktigt kan ha haft med storleken att göra men jag lovar jag försökte flera gånger.../images/icons/crazy.gif

/[color:red]von Schnigel</font color=red> hemma efter spelhelg i Jönköping...

Jaimi

Veteran
Jag har använt programet lite då och då (mest göra namn).
Jag har inte märkt någon direkt bugg nån stans förutom att musen kan göra ett "avtryck". inte nåt specielt men ändå.

Man borde kunna stänga av musiken och kunna starta om den.
Lite tydligare sido knappar. dom är ganska små, så man ser inte vad det är.
Siffrorna tycker jag kan vara svåra att tyda.
Spara och öppna anordingen måste bli bättre.

det var det jag komm på nu.

Elendiar

Veteran
Jaimi. Det verkar so om du använder den gamla versionen av DoDv. Den nya är helt annorlunda och ingen av sakerna du tar upp är nått problem i nya versionen. Tack för rapporten i alla fall /images/icons/wink.gif.

Ifall alla inte har förstått:
[color:red]Det finns en helt ny DoDv att hämta på Riotminds site!</font color=red>

Jaimi

Veteran
jag är hemsk ledsen! Mitt förra medelande var om förra versionen. testar den nya nu.
förlåt.