God45
#PrayersForBahakan
Jag ber om ursäkt för mitt mistagSvarte faraonen said:Två värjor.God45 said:Det är en rödhårig dandy klädd i rosa viftandes med en värja medan han rider en bepansrad struts!
Jag ber om ursäkt för mitt mistagSvarte faraonen said:Två värjor.God45 said:Det är en rödhårig dandy klädd i rosa viftandes med en värja medan han rider en bepansrad struts!
Mmmm. Jag TROR att det finns en 50/50 chans att jag har originaltexterna till Jorduashur (mina utkast mind you, innan de skrevs om, sattes et.c.) på en 3.5'' disk, förmodligen 720 kB.Arfert said:Originalfilerna??
80-talet: De gamla pannåerna med påvaxade sättningar och överlägg med skurna rödfilmer? Eller i bästa fall de separerade offset-filmerna? Och från en bit in på 90-talet: disketter och syquest-skivor med pagemaker och quarkfiler? Kanske på backup-DAT-band. Eller rippade utskrifter?
Kanske finns de i ett förråd någonstans. Eller så är de spridda för vinden.
Jaha, ja, jag tänkte mig kanske att folk sparar saker, konverterar och ser till att det finns digitala versioner av allt, men det kanske bara är jag som håller på så. Som sämst kunde man ju tro att det fanns snygga scanningar som man ocr:at.Arfert said:Originalfilerna??
80-talet: De gamla pannåerna med påvaxade sättningar och överlägg med skurna rödfilmer? Eller i bästa fall de separerade offset-filmerna? Och från en bit in på 90-talet: disketter och syquest-skivor med pagemaker och quarkfiler? Kanske på backup-DAT-band. Eller rippade utskrifter?
Kanske finns de i ett förråd någonstans. Eller så är de spridda för vinden.
Tycks som att det finns några filer som krånglar, ja. Folk har dock uppmärksammat RM (skriver under Drakar och Demoner) om det via Facebook och de har lovat att se över dessa. Man får nog hålla koll där för att få detaljer.Brynolf said:Hm... 5a och 17b får jag inte att funka alls. Nån annan som märker av det?
Det projektet har alltid varit på gång och är fortfarande! Jag sitter fortfarande och ritar kartor medan forumiterna skriver om språk i kejsardömet Jorpagna!Sapient said:(Jag hoppas f.ö. även det projektet kan komma igång igen, för jag har nog aldrig sett så fascinerande och välgjorda kartor.)
Ibland vänds världen upp och ner...Owlbearpig said:Instämmer i alla hyllningar. Äntligen kan man läsa Ärans Väg i sin helhet. Jag har alltid tyckt att Tolkiens Lord of the Rings är ett halvtaskigt plagiat.
O shit. Fast frågan är hur mycket av allt på listan de egenligen har upphovsrätt till. Undrar jag.Oldtimer said:Det är möjligt att jag eller Kjell gett dem tillstånd i samband med någon svårartad berusning, men det är ingenting jag kommer ihåg. Tvillingbergen är utgivet av Spelverksta'n Titan (senare namnändrat till Titan Games) och det är ju lite magstarkt att lägga ut en pirat-PDF och dessutom trycka dit "(C) Riotminds" på varje sida.