Nekromanti RIP Frank Frazetta

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Frank Frazetta, en riktig mästare när det gäller främst bildkonst, har visst gått ur tiden idag. Han avled i en stroke, 82 år gammal.

I min spelhylla har jag bara två omslag som använder hans konst: Wilderlands of High Fantasy (box), och Players Guide to the Wilderlands. Ingen av dem är någon av hans roligare bilder. Hans tuschbilder från t.ex. illustrerade utgåvor av John Carter-böcker är betydligt läckrare.

Det verkar alltså som att Bläck har releasedatum med sina rätta illustrationer 11 maj 2080, då jag är ynka 98 bast...

!Paxen

Swashbuckler
Tragiskt nog var jag tvungen att googla för att komma på vem det var (kände igen namnet, men kom inte på vad han hade gjort)..

Synd, absolut..

Johan K

Gammal & dryg
Oj, tråkigt att han har trillat av pin!
Har tyvärr inget av hans konst hos mig.. =/ Men sett lite av hans verk här & där.

Botulf

Hero
Hans illustrationer till John Carter-serien var läckra. Dåligt överensstämmande dock med själva böckerna, men mycket snygga. Men han har ju stått för en hel mängd andra också underbara gamla Sword&Sorcery motiv och har satt ett ordentligt avtryck i genrens estetik.