Nekromanti Risk legacy inspirerat rollspel

Ond bråd död

Swashbuckler
Grymt coolt, eller hur? Kan det vara nåt för rollspel att utveckla sin egen kampanj/värld med slumpade små kuvert eller liknande? Borde ju funka att sälja små expansioner som gör spelet unikt. Nu är förstås rollspelskampanjer alltid unika, men köpkampanjer som redan från början är designade för att vara unika är ju nåt nytt. Särskilt om det är större grejer som rent av förändrar reglerna. Powers i spel som d&d4 skulle nog vinna på att vara unika. Kanske inte passar deras affärsidé med splatbooks, men det kan nog vara ett bra alternativ. Sen kommer säkert samlare känna sig tvungna att köpa alla sorters boostrar också.

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/eZ5fqQRA1j4&feature=player_embedded"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/eZ5fqQRA1j4&feature=player_embedded" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Sen är det ju lite obehagligt att permanent förändra(sabba)en spelplan också.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag antar att det för en del människor är något positivt med att aldrig kunna, liksom, resetta och spela om.

Jag måste säga att... det inte finns en chans i helvete att jag köper det där brädspelet. Om jag inte hittar ett sätt att spela non-destructively.

Men för rollspel? Ickedestruktiva små kuvert som expansioner? jag är fett på.

Lukas

Mannen i Gult
jag är kluven gällande det här spelet.

Jag gillar iden med ett spel som utvecklar sig över flera omgångar.
Jag gillar tanken på att bli överaskad när nya aspekter plötsligt kommer i spel.

MEN

Jag har ett stort problem med att det blir en en gångs upplevelse.
Om man hade gjort ett liknande spel, där det istället för kuvär så var det slumptabeler. och istället för klistermärken så vad det marker.
så att man kunde börja om, DÅ hade jag köpa spelet direkt.

//Lukas som också har problem med att det i grunden är risk.

rjonas

Hero
Hade jag en spelgrupp som ville spela Risk flera kvällar i rad skulle jag köpa detta spelet och spela det till strimlor. Det verkar så fränt att rita, klistra och gradvis förändra sitt ex.

Fast jag har ju en spelgrupp som gärna spelar samma brädspel flera kvällar i rad. Hm. Jag har det ganska bra trots allt. (Battestar Galactica ligger borde för närvarande och det är skitkul.)