Nekromanti Rita lr inte rita...

teddy

Warrior
Jag bara undrar hur många som ritar FÖR spelarna och hur många som berättar och som låter spelarna rita lr om man bara berättar... själv ritar jag allt som jag tycker är nödvändigt ofta i strider med mer än 2 motståndare och sådant...
Ni förstår nog vad jag menar... och en sak till varför skrivs det aldrig några interrisanta saker i det här forumet... finns det någe bra engelskt forum för DnD?

Quan'talis

Swashbuckler
Re: rita lr inte rita...

Jag berättar bara för det mesta, men om det dyker upp något som det är väldigt viktigt att spelarna vet hur ser ut ritat jag det. Det brukar inte bli så mycket, mest magiska föremål & sånt. Förr brukade jag rita enkla översikter över striderna på rutigt papper, men på senare tid har vi använt miniatyrer i stället. Funderar på att börja använda penna & papper igen, eftersom vi ibland verkar leka mer med miniaryrerna än vi spelar...

DanielSchenström

Swashbuckler
Det varierar. T.ex. grottor och sådant brukar jag rita åt dem men då och då vill de rita kartor själva och då får de det. I strider brukar jag rita upp om det blir krångligt att förklara.

Varför det inte skrivs något intressant här? Bra fråga. Mycket av det i andra forum är mest upprepningar. Bra forum till D&D finns på www.wizards.com och enworlds.