Nekromanti Ritningar på slott, borgar hus osv...

Trunc

Veteran
Jag undrar om det är någon som har tips på bra länkar till sidor där det går att få tag på planritningar till slott borgar och försvars verk. Även andra byggnader som värdshus Dungeons är av intresse.

Jag funderar på att slänga upp en sida med någonslags databas över ritningar om ingen sådan redan finns.

Tilläg:
Jag är intreserad av speldata för olika djur, monster och raser oxå....
Någon som fixat spel data och beskrivning av en Wyvern?
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Trunc on 2000-09-26 00:18.</EM></FONT></P>

humongos

Veteran
<I>Även andra byggnader som värdshus Dungeons är av intresse. </I>

På tsr.com har dom "map-of-the-week". Löjligt!

Warduke

Warrior
På Columbia Games Hârnsidor finns det en bunt kartor att hämta hem. www.colombiagames.com Daniel Schenström

Virocon

Swordsman
Improvisera vad du inte vet, mitt bästa tips.
Attributen och det där kan ju inte vara så svårt, och...Vad vet du om en wyvern? Har du Heroes of might and magic 3?
Kolla vad det står där, sen kan du nog göra en rätt bra version.

Björn Hellqvist

Swordsman
Varför måste allt finnas online nuförtiden? Gå till det gamla hederliga biblioteket och kolla böcker om arkitektur, konsthistoria, medeltida historia, bokverket "Svenska slott och herresäten" och vad du nu kan hitta. Det finns en hel del, bara man är beredd att jobba lite.

http://www.algonet.se/~enda

"Jag är intreserad av speldata för olika djur, monster och raser oxå..."

köp monster och varelser om du e intresserad... (det e inte jag så därför köper jag den inte...)

men eftersom du e så intresserad så kan jag ju komma med lite speldata på en riktigt grym kille här =P (har upptäckt hur 'svårt' det e att komma på nya monster efter att ha läst igenom eons och dod's monsterböcker m fl =P...)

DJUNGELMÖRDARE (coolt namn va ; )
Djungelmördaren e ett riktigt farligt djur man kan träffa på när man går omkring i djunglerna i sydvästra jargien. Den har en mage stor som basketboll och två grova bakben, vilka är kloförsedda. Bakbenen gör att monstret kan springa i över 30 km/h =P. Den har två tunna framtassar som inte kan användas till något, men ett stort huvud med en jättelik käft försedd med små sylvassa tänder. En annan grej e att den e totalt blind. Till råga på allt äter djungelmördaren bara morötter och flodhästar.

värdena e:

STY 54
TÅL 13
RÖR 14
PSY 3
VIL 7
LUK 13
HÖR 16

bett 12
klo 12

här fick du en riktigt go'en!!! ;)

tur för dig att jag hade så mycket tid över att jag kunde skriva dig en sån här bra gubbe!

Warduke

Warrior
Allting måste inte finnas online men det är väldigt praktiskt om man snabbt kan få tag på den här typen av resurser. Online möjligheten gör att man kan visa upp massa snygga interiörer och färgkartor när man vill, inte på bevåg av lånetid o.s.v. Har man ingen scanner t.ex. så är det också smidigare om man vill lägga in bilder i texter och redigera dem.

Därmed inte sagt att man ska bojkotta biblioteket. Tvärtom. Informationsmängden på internet är enorm men textinformation som är böckernas forté avnjuts bäst analogt. En ökad bonus är ju också att källförteckningar i böcker oftast är bättre än de på nätet.

Så gå till biblioteket, läs på internet, besök dem i verkligheten och i fantasin.

Daniel Schenström