Nekromanti Ritual: Distant Translokation

Tullaris

Veteran
Det var ganska många som frågade om ja kunde lägga up min Ritual som jag sa mej kunna använda för att teleportera mig super långt.

Även känd som: Tullaris tusenmilasteg
Färdigheter: Alstra Ataxatropi (OB4T6), Ritual (OB4T6)
Tidsåtgång: 16 timmar.
Räckvidd: Personlig.
Varaktighet: Momentan.

Den här kommer ta Magikern upp till 1000 mil bort. Så från T.ex. Tiban till Mitten ön Moran i Övärlden är det ca:210 mil. Det där är jag väldigt osäker på.
Kanske rekomenderat att inte använda den här Ritualen för ofta, två gånger 4T6 är ganska mycket om man bara har 14-16 i Alstra Ataxatropi och Ritual. Man måste ha besökt platsen tidigare och bla bla läss mer om det där i M&M sidan: 123 under effekten Teleportera. Ritualen kan enkelt göras enklare genom att dubbla tiden till 32 timmar så får man två gånger 3T6 istället. Kom ihåg att den här Ritualen om används av en rp måste först utformas och nedtecknas vilket kan ta sin lilla tid.

Lycka till :gremgrin:

P|uT0NiUm

Swashbuckler
En lösning på ditt problem om svårigheterna:

Använd fler alstringar! Pyrotropi och termotropi är lätta och bra, och något som de flesta magiker har (?).

Men om det blir för många moment så kommer det bli snusksvårt att utforma den. I nuvarande skick är det ju bara Ob2T6 mot teoretisk magi och tar 2 veckor.

:gremlaugh:

(och tänk vilka pengar som finns att tjäna om man gör om den till 'beröring'...)

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jo, men då kommer problemet med bärförmåga (man kan inte teleportera mer än vad man har i BF). Det har dock varit uppe förr, men jag minns inte vad vi kom fram till... (och jag orkar inte söka nu, jag knåpar på ett nytt monster...)

Men en areaeffekt är ju inte särskilt svår. Lägg bara till Ob1T6 på besvärjelseslaget, övertala gruppen att stå och klämma vid magikern i 16 timmar och kör hårt :gremlaugh:.

övertala gruppen att stå och klämma vid magikern i 16 timmar och kör hårt
Frågan är dock om de verkligen behöver stå där och klämma i 16 timmar. Själva effekten träder ju i kraft först precis i slutet av hela ritualen och påverkar ju först då de som befinner sig inom arean.

Skulle dock rekomendera att gruppen inskaffar sig en digital klocka synkroniserad med magikerns så att de befinner sig där vid 0 slaget... :gremwink:

Ezping Orm

Hero
Re: Nya monster

(och jag orkar inte söka nu, jag knåpar på ett nytt monster...)

Till Neogames monstertävling förmodar jag? Själv har jag många intressanta "monster" på gång, det blir nog så att jag tillslut måste skicka iväg tre-fyra bidrag..

Någon annan som håller på och skriver till tävlingen?

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Nya monster

"Till Neogames monstertävling förmodar jag?"

Näj näj näj! Det är egentligen inget nytt, det är snott från Morrowind. "Ash ghoul" - fast jag har anpassat det till Mundanas värld komplett med regler och äventyrsuppslag och allt det där. Med lite tur blir det klart ikväll... (ska bara komma på ett namn till en snubbe, och jag har stora namnproblem...)

Av två anledningar tänker jag inte skicka in det till Neogames:

1) Det är ju egentligen ett plagiat, och sånt vill vi inte se i de heliga skrifterna. :gremsmirk:

2) Det fick vara max 4000 tecken - urrk. Jag hatar att sammanfatta saker :gremfrown:.

Slö, ful, hädisk och dum som jag är så tror jag inte att jag kommer komma till kritan och bidra med nåt monster alls :gremblush:.

Men lycka till med dina monster :gremsmile:. Jag ser fram emot att hitta dem i nya M&V. Inga fler flygande blodsugarekorrar bara :gremwink:.

Belgarth

Swordsman
hmm.
1filament= 1m
2 filament= 10m
3 filament = 100m
4 filament= 1000m

hur kan du tro att du ska komma SÅ långt med den ritualen?

Tullaris

Veteran
1filament= 1m
2 filament= 10m
3 filament = 100m
4 filament= 1000m
5 filament= 10000m
6 filament= 100000m
7 filament= 1000000m
8 filament= 10000000m

10000000m/1000=10000km
10000km/10=1000Mil

du kanke glömde att titta på hur långt tid Ritualen tar.
Den tog 16 timmar det menas alltså att den har 8T6 alstra ataxatropi och 8T6 Ritual med tidsdubblering på 4 på alstra och 4 på Ritualen så det tar 30 min att alstra men med 4 gånger dubblering tar det 8 timmar och svårigheten är då 4T6.
Samma sak gäller för Ritual.

Mvh

Moghadein

Veteran
Re: Risker med Distant Translokation

Har också använt denna ritual, mycket användbar. Vill bara påpeka riskerna med den.

Vi utgår från att du använder 16 timmar för ritual-"slaget". Total tid blir 24tim vilket en uthållig magiker brukar kunna lyckas med utan att få svårighetsökning pga trötthet. 15 i ritual och alstra.

1. Om alstra slaget fumlas dissiperas antalet filament som försökte alstras okontrollerat. Fummelrisk = 11,6% för 4 ob.

2. Ataxatropi kan ej dissiperas kontrollerat. Risken att fumla eller misslyckas med ritual slaget är totalt 15% för 3 ob.

3. Slag mot Psy ökar med +2ob då ataxatropi dissiperar. Slaget för att inte förlora Qudosh då 8 ataxatropiska filment dissiperar okontrollerat blir alltså 10 ob. Om detta slag fumlas förlorar magikern 10 Quadosh.

4. Fummelrisk med 10 ob är ,,,HÖG, jag gissar på ca 40%. (26% för 6ob).

Alltså: Risken att en sådan här ritual går åt h-lv-t- är kanske runt 10% och ca 25% att det går halvägsdit(dvs -1 Quadosh).

Hoppas ni använder några kongalerade filament när ni utför denna ritual och att ni utför den i yttersta nödfall. Något annat kan endast leda till katastrof.

PS. Vår spelgrupp har ändrat effekten till att inga föremål följer med magikern under teleportationen. Han kommer alltså fram naken(vilket fungerar utmärkt). Detta för att vi tyckte effekten skapade obalans. Det var för lätt att komma förbi tex låsta portar, vakter, belägringar, juvelerar butiker osv.

Jag rekommenderar vår husregel.

"Flykten från Jargien" - Ritual magnitud 8, skriven av magus Moghadein