Man behöver kunna flera olika alstra aspekter alltså... Ska man då från början välja flera olika alstra aspekter och lägga en massa enheter på dem eller ska man transformera för att framställa dessa aspekter?!?!?!
I Ritualmagi så brukar det bli ungefär så här.
Man skaffar många olika alstringsfärdigheter. Dom flesta har man ganska lågt i (8-10). Vissa specialiserar man sig på (13+). Sedan är också Transformering viktigt, men av en annan anledning än i vanliga besvärjelser.
Nu kan man fråga sig varför man ska skaffa 8-10 i en kasse färdigheter, det kan man ju inte göra något med alls tycker säkert många.
Faktum 1: I ritualer så kan man göra en massa "utökad tidsåtgång" när man skapar ritualen, således kan man få väldigt enkla slag (Ob1T6 - Ob2T6).
Faktum 2:
Det är Schwein-billigt att köpa en alstrafärdighet upp till 10 (kostar 7 enheter). Således kan man ha en väldans massa alstrafärdigheter och med FV 10 så klarar man nästan alltid av Ob2T6 slag.
Transformering:
Transformering används i vanligt besvärjande för att använda flera aspekter i samma besvärjelse.
I Ritual magi så används transformering på 2 sätt.
1) För att transformera till aspekter som man själv inte kan alstra
2) För att transformera flera olika aspekter, till en och samma aspekt för att göra en super-dunder-ritual med extra krut.
Om man exempelvis alstrar 4 filament ataxatropi, 4 filament termotropi och 4 filament pyrotropi, så kan man med ritualreglerna transformera både termotropin och pyrotropin till ataxatropi och således erhålla hela 12 filament ataxatropi. Båda transformeringarna är förövrigt lätta (Ob2T6), så något övervärde i transformering krävs ej.
Sen har man 12 trådar kaos. Hur det ska få en att må bättre är iofs lite oklart, men... hey!
det är i alla fall 12 filament av samma aspekt
/Naug, om ritualer