Nekromanti Ritualer

Moghadein

Veteran
Då flera magiker samlas för att utföra ritualer, tex druider. Finns det någon som har bra lösningar för att lösa detta regelmässigt.

Står inget om detta i m&m.

ex. Tre druider skall kasta en provisorisk illusion.
druid 1 alstrar fototropi
druid 2 alstrar ataxatropi
druid 3 utför ritual slagen

två ? bland flera:
kan den tredje druiden vila medan de andra alstra?
vad händer vid misslyckande, vilka tar dissipationen?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag tror...

...att dissipationen delas mellan druiderna men eftersom de blir fler borde slagen bli enklare att lyckas.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää

SirDr

Veteran
Re: Jag tror...

ju fler kockar desto sämmre soppa.. heter det ofta..
föeslår att du använder ritualen som en slags 'instabil soppa' om den dissiperar.. blir det en massa smet överalt..
så det som händer en magiker händer alla.. etc.
och att man lägger till ett slag för sammarbete.. som baseras på magikernas syn och reaktions värde (medelvärde?)
för att de dels skal hålla koll på de andras kokeri.. samt hinna stoppa eventuelt skit..

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

Cervantes

Veteran
Rent regelmessigt funkar det som Allkemi en nivå enklare per person. Men man får inte slå med mindre en OB1T6. Du skall slå ett slag mot varje persons Ritual.
(Skulle jag tro) :)

Moghadein

Veteran
Re: Jag tror...

Funderade på att de alstrade filementen lämnas över till den magiker som slutligen ska utföra ritual-slaget, påminner om att ta filament ur ett föremål. Det blir då en som tar hela dissipationen.

När sedan alla har lämnat över sina filament kan ritualen slutföras. Allting utformat och nedtecknat givetvis.

Extemporatör - Moghadein