Nekromanti [Robotar och Räknestickor] Vad blev det av det?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
I ett nummer av Herringcan hittade jag ett kort klipp ur ett rollspel vid namn Robotar och Räknestickor, jag har dock aldrig sett det i verkligheten. Någon som vet vad/om det blev av?

http://www.gob.nu/thc/Hc97.pdf

Foggmock

Myrmidon
Som jag nämnde igår på IRC så är rollspelet tryckt numera och det finns en bunte på Sveroks kansli. Spelet i sig är en evighetshistoria som varit under utveckling i säkert 15 år (ni som känner Johnsson förstår varför...).

För er som inte känner till spelet kan man snabbt säga att det är ett retro-sf-aktigt (tänk Tintin i Rymden, Blixt Gordon och liknande) hyfsat regellätt rollspel (vill jag minnas...) som har rymdprinsessor (vilket såklart är varför Wilper gick igång på det :gremwink:) , bug-eyed aliens, rymdhjältar, robotar och räknestickor. Det är lite matiné-artat och väldigt light-hearted med fokus på berättelser och coola händelser snarare än simulation.

Foggmock

Myrmidon
Jag har faktiskt ingen aning hur det är tänkt att funka. Jag har ingen direkt kontakt med upphovsmännen på någon slags regelbunden basis längre (men det går att komma i kontakt med dem via Gameboards and Broadswords forum, www.gob.nu, en av huvudmännen heter Johan Johnsson).

Hursomhelst tror jag att Sverok på något sätt var inblandat i finansieringen av trycket på något vis en gång för länge sen via något speciellt bidrag och att det är därför lådorna står på kansliet, men jag minns inte hur det ligger till exakt. De har ruttnat i källaren minst två år as far as I know...