Fighter
The guy who is really good at taking a sharp thing and putting it in people you don't like. Their specializations are called Martial Archetypes.
The Champion is the warrior's warrior, already in the basic rules.
The Battle Master is the more complex fighter, using a pool of "superiority dice" spent to fuel abilities like feinting attacks and rallying their allies.
The Eldritch Knight is a spellsword who gains access to a pool of up to 4th level wizard spells and the ability to fight while simultaneously wielding magic.
Rogue
Consummate tricksters, with abilities that make them hard to catch in addition to their classic sneak attack. Their specializations are Roguish Archetypes.
The Thief was already unveiled in the Basic Rules, their powers focus on getting where you want to go.
The Assassin has a suite of abilities based around impersonating, infiltrating, and murdering.
The Arcane Trickster gains limited spellcasting abilities, up to 4th level wizard spells, and the ability to steal from others using their Mage Hand cantrip. Can eventually steal spells from the minds of other casters.
Bara tre till varje? Lite snålt tycker jag. Visst, det kommer väl svämma över av dem vad det lider om jag känner Wizards rätt, men det tycker jag är väl lite även för en grundbok.
CapnZapp said:
Tycker du har helt orealistiska förväntningar om du anser 11 klasser gånger 3 (i snitt) är "snålt". Vilket fantasyspel ger mer redan i grundboken?
Mängden arketyper per klass varierar lite, från 2 till 8. 3 är medianvärdet.
Barbarian: 2 till 4 paths, beroende på hur man räknar. För att vara specifik, 2 (Path of the Berserker och Path of the Totem Warrior), men en av dem har tre rätt distinkta underkategorier (Björn, Örn, och Varg-totem).
Bard: 2 colleges. College of Lore för mer magi, College of Valor för mer slåss och buffs.
Cleric: 7 domains. Knowledge, Life, Light, Nature, Tempest, Trickery, War.
Druid: 2 circles. Circle of the Moon (mer hamnskifte), och Circle of the Land (mer spells och vildmarksjox, viss variation beroende på hemterräng).
Fighter: 3 archetypes, enligt ovan.
Monk: 3 monastic traditions. Way of the Open Hand (mer slåss och ki), Way of Shadow (smyga, manipulera skuggor, allmänt ninjig), och Way of the Four Elements (elementarmagi).
Paladin: 3 sacred oaths. Oath of Devotion (traditionell), Oath of the Ancients (natur-orienterad), och Oath of Vengeance (Batman).
Ranger: 2 archetypes. Beast Master (som ger dig en animal companion) eller Hunter (som har diverse valbara förmågor som är bra på strid mot olika sorters typer).
Rogue: 3 archetypes, enligt ovan.
Sorcerer: 2 sorcerous origins: Draconic och Wild Magic.
Warlock: 3 pacts. Archfey, the Fiend, och the Great Old One.
Wizard: 8 traditions, Abjuration, Conjuration, Divination, Enchantment, Evocation, Illusion, Necromancy, Transmutation.
Bara tre till varje? Lite snålt tycker jag. Visst, det kommer väl svämma över av dem vad det lider om jag känner Wizards rätt, men det tycker jag är väl lite även för en grundbok.
Bara tre till varje? Lite snålt tycker jag. Visst, det kommer väl svämma över av dem vad det lider om jag känner Wizards rätt, men det tycker jag är väl lite även för en grundbok.
+1 från mig på den. De har härmat Pathfinder, på ett bra sätt. Minns när jag gick från sorcerer i 3.5 till Pathfinder. Bloodlines (eller hur hette dom?) gjorde sorcerer ungefär dubbelt så kul att spela. Och tog "bara" upp några sidor.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.