Re: Lungt.
"Rokugan i Oriental Adventures är den officiella 'Världen' för D&Ds Asien-fantasy. Det som beskrivs i OA är framförallt gjort för att passa in i Rokugan även om många klasser och varelser inte hör hemma där. Det står uttryckligen på de enkilda företeelserna om de ingår i Rokugan eller inte. Kartan är djävligt snygg och hela boken har en fantastiskt bra kvalitet när det gäller material, bilder och inspiration. Om man vill ha mer utförlig info om Rokugan och klanerna så måste man nog skaffa L5R-material från andra håll, men OA räcker långt."
Upptäckte det. Införskaffade boken idag, klart imponerad av kvalitén. Är mer material för att köra en orientalisk kampanj än vad jag trodde. Fick intrycket av att den bara skulle skrapa lite på ytan (dvs grundläggande regler) och att klasser och allt annat som behövdes beskrivs i Rokugan, men ack så fel jag hade.
"Du anar inte hur många som skriver i fel forum. Jag visste inte, men ber om ursäkt för misstaget."
Är lungt, drabbas själv av dylika sinnesförvirringar
Får själv be om ursäkt, var på lite grinigt humör (inte på grund av dig) och menade inte att skriva ett såpass snävt svar.