Nekromanti Rolemaster...

Honken

Hero
Jag har en del funderingar om det är någon på forumet som spelar RoleMaster i Forgotten realms? Själv ska jag börja göra det... Det första som händer blir nog att försätta "The Enemy Within" i Forgotten realms. /images/icons/crazy.gif

/Honken

Rosen

Myrmidon
<I>Jag har en del funderingar om det är någon på forumet som spelar RoleMaster i Forgotten realms?</I>

Inte jag... Fast för en oherrans massa år sen var jag med i en kampanj där vi använde RM-regler och lirade i Greyhawk.

--
Åke

Robert Ek

Veteran
Jag har spelat en del i Forgotten Realms. Eftersom jag aldrig varit spelledare i FR så har jag inte läst någonting, men mitt intryck av det är mycket gott.

Om nu inte gav så mycket så har jag en liten fråga till dig. Skulle du kunna berätta lite om Enemy Within, hur bra, spel, går att få tag på? Av det jag har hört ska det vara ruggigt bra...

Grisa mera!

Örnie_UBBT

Swordsman
Måste vara det mest eklektiska jag hört talas om...spela en Warhammerkampanj i en AD&D-värld med Rolemaster-regler...
The Enemy Within är onekligen en charmig och väluppbyggd kampanj, även om jag faktiskt tycker att slutet (Empire in Flames) inte riktigt håller samma ton och kvalitet som de tidigare delarna.

Warhammer-världen är oerhört charmig - du har inte övervägt att spela Enemy Within i original-världen istället?

mvh
Örnie

Honken

Hero
Warhammer-världen är oerhört charmig - du har inte övervägt att spela Enemy Within i original-världen istället?

Tanken har funnits, men jag tycker att Warhammer reglerna är något "tunna" i vissa avseeenden. Dessutom så spelleder jag Rolemaster och äger inte WHFRP överhuvud taget.

/Honken

Honken

Hero
Om nu inte gav så mycket så har jag en liten fråga till dig. Skulle du kunna berätta lite om Enemy Within, hur bra, spel, går att få tag på? Av det jag har hört ska det vara ruggigt bra...

Tja, vad kan man säga. Jag tycker det är väldigt bra. En av de få kampanjer jag spelat som utespelar sig till stor del i städer. Dessutom gillade jag miljön som är är uppbyggd. Spelet det är till är ju Warhammer Fantasy Roleplaying Game. Och jag tycker att det var ett av de bästa köpta kampanjer jag spelat. Nu ska vi se hur det står sig när jag konverterar det.