Nekromanti RoleMaster?

Honken

Hero
Är det någon på detta forum som spelar Rolemaster? Eller utnyttjar campanjvärlden Forgotten Realms? Eller kanske båda kombinerat? /images/icons/smile.gif

/Honken

Honken

Hero
Det beror kanske på hur stort intresse det finns. :gremsmile: Hur som helst så kommer jag att kombinera Forgotten Realsm och RMSS. Jag ska dessutom spela "The Enemy Within" campanjen från WHFRP... Lol blir mycket att göra. /images/icons/smile.gif

/Honken!

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Har spelat Rolemaster väldigt mycket tidigare. Men just nu ligger det på is. Mycket beroende av hur lång tid det tar att slå upp en rollperson och att gå upp i rang. Vi ordnade det visserligen via en dator för att underlätta det, men ändå var det lite tungt. Annars är det ett roligt spel OM man gillar många tabeller.... *Ler oerhört brett*
Det finns gott om roliga regler för olika saker och en hel drös magiska föremål och monster... Har mycket matrial, men spelar nu mest Eon...

Spelvärlden Forgotten Realms har vi dock aldrig provat på.

Lady Silver Wolf

Ifall du gillar tabeller och nästan obegränsat med tillägsböcker. Rolemaster är ett rollspel för er som vill ha en separat bok för att slå ett j*vla färdighets slag.

Den glada Bävern som har en Rolemaster bok

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vi vet det. Oändligt med omöjliga och roliga resurser... Ibland skulle man gott kunna säga att jag vältrar mig i böcker... *storflin* Men tabellerna har iofs en nackdel underteckad inte är förjust i - dem är så långa att det är lätt av förvilla sig, och se fel (ibland vill man göra det med avsikt också)
Men jag gillar vissa av elaka skadebeskrivningarna... "foe must se dentist, no foe needs to se mortician" (typ)

Lady Silver Wolf

Honken

Hero
Vilka??

Jag är rätt nyfien om vilka på detta/dessa forum som spelar Rolmaster i någon version??

/Honken - Gillar Rolemaster Skarpt...

RM_GM Pontus

Veteran
Tjenanixen,

Spelleder, och har väl spelat litegrann också. Har testat att köra via internet. Videokonferens och detta är kalasbra.

ROLEMASTER RULES.

Det är väldigt mycket NEG om Rolemaster i en del forum. Men det är klart, de som inte förstår njutningen av att vältra sig i tabeller och formler och bonusar och multipliers och så, är det ingen mening att försöka omvända.