Breezzee
Veteran
En sen kväll, eller möjligtvis tidig morgon när jag min vana trogen satt och pulade lite på en ny rollperson upptäckte jag en rolig bugg. Jag skulle skapa en sjöfarare men visste inte riktigt vilka yrkesfärdigheter jag skulle välja. Så jag slår då upp sjöfarare i grundboken, vilket är lätt eftersom alla yrken står i bokstavsordning...
Dröm om min förvåning när jag blev varse att det inte fanns någon sjöfarare i grundboken (trots att jag visste att den skulle finnas där). Den närmsta halvtimman spenderade jag med att leta i de mest obskyra böcker efter yrket innan jag kom på hur det låg till.
På Jori kommer nämligen bokstaven S före R, alltså finner man sjöfararen före riddaren...
Dröm om min förvåning när jag blev varse att det inte fanns någon sjöfarare i grundboken (trots att jag visste att den skulle finnas där). Den närmsta halvtimman spenderade jag med att leta i de mest obskyra böcker efter yrket innan jag kom på hur det låg till.
På Jori kommer nämligen bokstaven S före R, alltså finner man sjöfararen före riddaren...