Tredje gången gillt
"
...jag blev nerröstad i frågan om STO"
Nerröstad? Gud vad du är demokratiskt..
När jag inför en husregel som spelledare så säger jag "STO finns inte längre", varpå spelarna säger "Coolt" och sedan är det inte så mycket mer med det..
"
Jag vet.....men jag menad i detalj..."
Sinkadus #7, sida 11.. "Det finns regler för hur man beräknar en rollpersons vikt i Expert Drakar och Demoner. Jag har fått en del kritiska brev som klagar på dessa reglers brister. Därför har jag ställt samman denna tabell, där man kan se ungefär hur många kg en rollperson väger med utgångspunkt från hans STO. Den siffra man finner i tabellen måste givetvis justeras med hänsyn till alla omständigheter. T.ex. väger en mycket muskulös person mer, medan en spinkig person väger mindre än vad som anges. Sådana modifikationer måste varje spelledare göra själv."
Tredje gången gillt..
Tabellen ser
nästan exakt likadan ut som
storlekstabellen till Chronopia, med skillnaden att längden inte står med..
Varför jag själv kör med STY (då STO är borttaget) som mått för massan är för att man ska slippa den där fåniga extraregeln "om han/hon/den/det är stark så har den en ändrad vikt från det normala"..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som såg att 75 kg var normalvikten för en med STO 11, men det skiter han i för han vill att meddellängden för en man på Altor ska vara runt 170 cm