Den här frågan gäller Anatman, men jag tänkte hålla den ganska öppet. I många spel med magiker och psioniker kan man råka illa ut och drabbas av allehanda psykbryt, alltifrån huvudvärk till temporär blindhet eller fobier och OCD. I Anatman rotar man runt i sin egen och andras hjärnor och liknande saker är tänkt ska kunna inträffa. Men vilka psykbryteffekter är roliga och skapar intressant spel och vilka är irriterande eller sabbar rollpersonens koncept? Berätta gärna om egna erfarenheter, som den där gången den där Psimutanten fick fobi för hundar och sedan drabbades av hallucinationer och såg hundar överallt, hahaha det var så roligt. Berätta även om tillfällen då det sabbat spelet och inte har varit kul. Vad berodde det på?
Jag tar också gärna emot rena framspånade listor på kul saker som kan drabba en rollpersons hjärna. Både små olägenheter (huvudvärk i en timme) och katastrofala konceptförändrare (rollpersonen byter könsidentitet).
Jag tar också gärna emot rena framspånade listor på kul saker som kan drabba en rollpersons hjärna. Både små olägenheter (huvudvärk i en timme) och katastrofala konceptförändrare (rollpersonen byter könsidentitet).