Nekromanti Rollbesätt D&D tv-serien

God45

#PrayersForBahakan
Du har fått i uppdrag att skapa en D&D tv-serie. Du har en rejäl budget och kan välja och vraka mellan skådespelare. Beskriv vem du har med i din tv-series första säsong, vem de spelar och redogör kort för handlingen i den första säsongen.
Det här är vad jag skulle ha gjort:
Jag hade gjort följande saker som kan anses vara fruktansvärda val: Min tv-serie hade utspelat sig i Forgotten realms och den hade varit kopplad till Salvatores Drizzt böcker. Men vänta! Innan ni berättar för mig att det är idiotiska val och hur ni hade gjort något mycket bättre låt mig förklara Min tv-serie hade fokuserat på Artemis Entreri som var skurken i den andra Drizzt boken och sedan fick sin egen spin off serie där han anti-hjältar runt över Forgotten Realms. Och det här är mitt upplägg:
Första säsongen fokuserar på Artemis aktiviteter i Calimport och krigen mellan tjuvgillena där gangsterbossen Pasha Pook mot slutet av säsongen lyckas samla alla organiserad brottslighet inom staden under sitt tjuvgille. Det är en stor myllrande, smutsig och farlig low magic stad. Det kommer förekomma två magiska föremål som båda kommer vara plot points och en enda trollkarl som knappt använder magi i första säsongen. Så fantastiska saker kommer förekomma men kommer vara ovanliga och det är mest hints om magi, de enda icke-människorna som kommer förekomma kommer vara halflingar och där kommer bara vara ett två monster (jag måste ha med en Owlbear, jag bara måste!). Det här är alltså säsongen som är till för att få in tittarna i världen, få dem att lära känna Artemis och introducera saker så som vanciansk magi. Säsong ett slutar sedan med att Artemis ger sig av på jakt efter tjuven som stulit hans chefs mest värdefulla ägodel vilket leder in till säsong två som är den andra Drizzt boken mer eller mindre rakt upp och ner. Varje säsong blir sedan mer och mer hög magi tills det att sista säsongen är The time of troubles där gudarna vandrar jorden.

Skådespelare:
Artemis Entreri: Karl Urban
Jag älskar hans porträttering av Dredd som en fullständig psykopat som knappt har anisktsutryck men som man ändå anar har något mer under ytan. Så jag vill mer eller mindre ha det fast han är lite mer irrationellt arg vid ett par tillfällen och lite kallare i övrigt. Urban fungerar också som någon man kan ta på allvar som en actionhjälte men som inte står ut ur mängden för mycket. Han är inte heller för ung för rollen och vi kommer kunna dra in lite av åldersnojan från böckerna i säsong 2.

Regis: Jake Lacy
Det här är en karaktär som extremt lätt kan bli irriterande och det är vad jag mest vill undvika. Lacy har spelat karaktärer av typen som jag i vanliga fall hatar men som han fick mig att gilla så jag väljer honom.

Pasha Pook: John Malkovich
Gängledaren och den politiska huvudrollen under första säsongen som kastar folk till monster katter. Jag vet att han är Svartskägg redan men jag vill ändå ha honom.

Sydney: Jennifer Finnigan
Egentligen en karaktär som dyker upp senare men hon fungerar här så... Lawful evil magiker som teamar upp med Artemis under delar av serien och arbetar för magiker härskarna över Luskan som en yttre maktfaktor. Jag gillade verkligen Finnigan i serien Close to home där hon spelar en sympatisk karaktär som ibland fattar manipulerande eller otrevliga beslut. Jag tror hon kommer fungera här också.

Rassiter: Skandar Keynes
Ledaren för Were-rat gillet och skurken under säsong 1 som kommer komma tillbaks mot slutet av säsong 2 i en mindre roll. En av de stora fantasy grejerna i säsong 1 och en källa till body horror scener. Är också betydligt yngre än seriens huvudperson och spelar upp aspekten av att han åldras. Så jag ville ha någon som ser ung ut. Jag väljer Keynes från Narnia filmerna, han ser lagom läskig och ung ut.

slanfan

Hero
Jag hade satt Lucy Lawless i rollen som lvl 20 barbar i Dark sun och sedan låtit henne driva runt på "monster of the week" basis, med återkommande gästroller i form av en charmig bard, en tramsig tjuv och en klantig krigare. En hel del warlords skulle ha åkt på däng. Förmodligen skulle Lucys roll haft ett krigsrop av något slag...

obak

Hero
slanfan;n51229 said:
Jag hade satt Lucy Lawless i rollen som lvl 20 barbar i Dark sun och sedan låtit henne driva runt på "monster of the week" basis, med återkommande gästroller i form av en charmig bard, en tramsig tjuv och en klantig krigare. En hel del warlords skulle ha åkt på däng. Förmodligen skulle Lucys roll haft ett krigsrop av något slag...
Låter bekant, var har jag sett det förut?