Nekromanti Rollbesätt forumet som... Nalle Puh!

Nightowl

Champion
Puh: Johan K - snäll och i bästa fall underfundig
Nasse: Nightowl - låg självkänsla
Tigger: Feuflux- skuttig
Kängu: Mekanurg - mammig
Ru: Gastono - kalvig
Ior: Dimfrost - bara för att retas (ni vet, den gamla forums-memen om att Dimmis är negativ)
Ugglan: Quantalis - kan stava till tisdag enligt egen utsago
Kanin: Feliath - var sak på rätt plats
Kanins släktingar och vänner: Alla icke registrerade lurkers på Eon-forumet
Christoffer Robin: Rising - berättar hur Saker Är

Erik, return of a klassiker

Gastono

Hero
Det här känns som en farlig blandning... :gremsmile:

Men: Ru: Gastono - kalvig
Vad tusan menar du på med kalvig?! :gremconfused:
Det känns ganska hedersamt att vara såpass bra på skådespeleri så jag kommer med i Nalle Puh...
Dock så vet jag inte vad jag skall tro om... kalvig :/

Men men, den klockrenaste var ändå Johan K som Puh, den platsen har han ohotat :gremlaugh:

Feuflux

omjonasson.se
Tigger: Feuflux- skuttig

Haha, va? Är jag Tiger? Den socialt vilde typen som alltid hittar på saker? Är jag skuttig? Antingen har du fattat mig helt fel eller så är det jag som inte begriper hur du fick till det här. Jag är en uppenbar Kanin. Håller mig för mig själv men funkar bra ihop med de andra när de släpar iväg mig på upptåg, besatt av en sak (internet istället för grönsaksland), ordningssam... Syrran har faktiskt liknad mig vid Kanin en gång. :gremsmile:

I övrigt får jag säga att det här var snorsvårt... jag klarar inte av att rollbesätta Nalle Puh-gänget för fem öre. Förutom mig själv som Kanin då. Fast Rising som C.Robin var ett bra val.

Gastono

Hero
Correct me if I'n wrong... but your not THE person to tell me this because your age is (if possible :gremwink:) even lower than mine, yes?
If so I'd say that you got no right at all to explain things to me! :gremsmile:

Men hur som helst, jag förstod nog ordet kalvig i sig men det var inte det som var poängen ändå - eller något...

Det var allt... Eller... vänta lite! Vaddå pissar åt alla håll?! :gremlaugh:

Eksem

Champion
Alltså, Rising är ju Tigerr, han är ju värsta hetsig och hoppar på alla hela tiden.
Christopher Robin skulle kunna vara Krille, kan jag tycka.

Men vem är heffaklumpen?

Nightowl

Champion
Men vem är heffaklumpen?
En legendarisk typ som alla är rädda för men ingen nånsin ser eller träffar... fan vet. Herr Nils finns ju faktiskt i sinnevärlden, och det gör Rosen också.

Och hade det varit två år sedan, hade Rising helt klart varit Tig(g)er. Nurförtiden är han en solklar CR.

Krille får vänta tills jag rollbesätter Peter Pan!

Erik

Nightowl

Champion
Rollbesätt vrållådan som... Azumanga Daioh!

Chiyo Mihama - Insignia
Tomo Takino - Dnalor :gremgrin:
Koyomi "Yomi" Mizuhara - Feliath (fast jag vet inte om Feliath är dålig på karaoke)
Sakaki - Quantalis (den koola typen alla vill vara, fast kvante snackar för mycket)
Ayumu "Osaka! Kasuga - Arvidos! Jag vet att jag har Osaka i profilen men Arvidos slår mig som drömmande kvasifilosof. Buuhuu!
Kagura - Feuflux
Yukari Tanizaki - Storuggla, fast det är nog bara jag som missköter mitt day job lika mycket som Yukari-san...
Minamo "Nyamo" Kurosawa - Han, han skulle ju kunna vara idrottslärare och är en sådan där präktig typ man kan lita på...
Mr Kimura - Jag vågar inte ge rollen som dräglande voyeur-pederast till någon.
Kaorin - Nightowl, eftersom jag vill gifta mig med Kvante när jag blir stor
Chiyos pappa - LINDENIUS! Allvarligt, jag tror att Lindenius är ett jättelik gul tygkatt som också är jultomten och är pappa till Insignia...
Bitska katten - Polanski!
Iriomote wildcat - min katt Widdums - han sätter sig i knät på mig såfort jag försöker vara i vrållådan och buffar mot tangentbordet.
Tadakichi-san - Johan K, stor å go

Det finns andra som borde få en roll men jag kommer inte på så många roller till att besätta... Fast Feuflux borde få vara med eftersom han dominerar lådan så hårt (på ett positivt sätt)... :gremblush:
(Jag fick söka på wikipedia för att kolla att namnen blev rätt(?) och de påstår att Yukaris bil är en bifigur, men Siggy är inte rädd för Feuflux...)

Erik, nu får jag ännu mer stryk

Rickard

Urverk speldesign
Re: Rollbesätt vrållådan som... Azumanga Daioh!

"Minamo 'Nyamo' Kurosawa /.../ och är en sådan där präktig typ man kan lita på..."
Varför får jag alltid googla för när du ger mig roller? :gremsmile: Du fångade väl min forumspersonlighet rätt väl.

För att inte göra inlägget helt ensamt menlöst så hjälper jag till genom att....

<div style="margin-left: 3em; padding: 1em; border: solid 1px; border-right: solid 3px; border-bottom: solid 3px; width: 26em">
[SIZE=1.5em; font-style: italic]Rollbesätta forumet som...[/i]
[SIZE=2em; font-weight: bold; position: relative; left: 1.5em; top: -0.3em]Fullmetal Alchemist![/]

<table cellspacing="0" style="width: 23em; margin-left: 2em; border: solid 1px #000000;"><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Edward Elric[/X</td></tr><tr><td>Insignia - Det känns mest rätt (och båda är korta).</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">Alphonse Elric</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Hjalle - Snäll och förståndig.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Winry Rockbell[/X]i/td></tr><tr><td>Mask - Den tekniska makaren. Har ett viss band till Edward.</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">Izumi Curtis</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Herr Nils - lär ut genom våld. Ingen pardon.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Dante[/X]i/td></tr><tr><td>Dante - Har ett hus.</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">"Riza" Elizabeth Hawkeye</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Rising - Beskyddande, säger när folk gjort fel, träffsäker och hade i alla fall förut en hund i sin närhet.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Jean Havoc[/X]i/td></tr><tr><td>Muggas - Otur med kvinns. Rädd för en muskelbrud.</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">Alex Louis Armstrong</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Vulf - Kraftig och kan teckna. Känslosam, trots den stora ytan.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Mars (Maes) Hughes[/X]i/td></tr><tr><td>Basenanji - virriga budskap fyllda av intensiva känslor.</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">Maria Ross</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Magoo - moderliga instinkter.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Kain Fuery[/X]i/td></tr><tr><td>Feuflux - gillar inte när folk välter kor.</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">Basque Gran</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Gardener - finns, men ändå inte (referens - mangan) och är vääldigt kraftfull.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Sheska[/X]i/td></tr><tr><td>Jag själv - då jag minns alla fucking trådar.</td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0"><span style="float: right; font-size: 0.8em; text-transform: uppercase;">Gluttony</span></td></tr><tr><td><span style="float:right">Forumet - slukar tid.</span></td></tr><tr><td bgcolor="#b0b0b0">[SIZE=0.8em; text-transform: uppercase]Envy[/X]i/td></tr><tr><td>w176 - Massor av skepnader och gillar att bli kallad monster.</td></tr></table>
</div>

Äh, det får räcka. Jag är hungrig.

Wikipedia: Fullmetal Alchemist - huvudkaraktärerna
Wikipedia: Fullmetal Alchemist - militären
Wikipedia: Fullmetal Alchemist - homonkulus

/Han som inte glömt någon karaktär, utan tog inte med den för att han helt enkelt inte hittade någon lämplig forumit

Saxifrage

Hero
Caligula! [ANT]

Dvs, en legendarisk onding som bara gamla forumsrävar sett och ingen yngre förmåga tror på... "det är bergis, han fanns verkligen, och hade solariebränna och raggade småtjejer på lunar och spelade D&D out-of-the-box..." (yeah, sure) :gremwink:

Saxifrage

Hero
Rockad:

Näe, kanin är Rising. Håller långa och komplicerade utläggningar om hur saker är beskaffade enligt hans egen verklighetsuppfattning.

Christopher Robin är förstås Krille. Även om han har fel ibland så har han oftast tio resor bättre koll än de andra förvirrade djuren i skogen...

MrG

Swashbuckler
Gardener?

Borde inte Gardener vara Cristopher Robin, hörs inte lika ofta, dyker upp och reder ut saker ibland när det behöv och är grunden till att hela världen finns?

Johan K

Gammal & dryg
Jag är hedrad !!

Puh: Johan K - snäll och i bästa fall underfundig
Fasen Nightowl !
Är ju mycket hedrad av att få rollen som Puh juh !! Denne figur är mer lik mig än du anar, så det var en klockren roll för min del !!

/ Johan K, som för övrigt skriver under Nattugglans rollista