Nekromanti Rollbesätt wrpnu som... Spindelmannen!

Nightowl

Champion
Bakgrund: På www.rpg.nets OT-forum, Tangency, fanns det en gång i tiden en trend att "rollbesätta" fiktioner - böcker, filmer, serieuniversa, whatever - med forumets innevånare, vilket tyvärr oftast betydde kändisarna. Det var en oherrans tävling i inbördes beundran, ska herrarna veta, men jag var väldigt svag för den.

Vi pratar alltså väldigt fria associationer här; det är ju ganska svårt att tänka sig en seriös fundering om vem som t.ex. skulle spela vem om vi satte upp Katt på hett plåttak eller whatever.

Jag börjar i bästa nördstil med Spindelmannen , här uppfattad som serien under hela dess historia (således mycket kaotiskt). Folk kan kommentera, beklaga sig, komplettera eller börja med egna rollbesättningar.

Spindelmannen/Peter Parker - Hjalle
(Av ungtupparna här råkar jag helt enkelt tycka att Hjalle är sympatisk, och Spidde ska vara A, en trevlig prick och B, ung)

Bifiguros:
J. Jonah Jameson - Dante
(Eftersom båda vet hur man slår näven i bordet!)
Mary Jane Watson - magoo
(Eftersom hon svänger mer än hon tror.)
May Parker - Gardener
(Allas vår faster!)
Madame Web - Lady Silverwolf
(Egentligen en dum ordlek; jag är säker på att den enda på forumet som har koll på det här med att spinna och väva är Ladyn)
Ben Urich - Magnus Seter
(Det är väl journalistiken som spökar, eller något)

Los Skurkos:
Doctor Octopus/Otto Octavius - Krille
(Galen men genial uppfinnare med pondus - passar en forumsguru som alltid tjatar om fysik, teknik och dylikt. :gremwink:)
Kraven Jägaren/Sergei Kravinoff - Markusu
(Bara på grund av Markusus russofili. :gremsmile:)
The Owl/Leland Owlsley - Nightowl
(Annars är jag inte med. :gremcool:)
The Vulture/Adrian Tooms - Oldtimer
(Att Tooms är till åren är en ganska etablerad del av hans karaktär.)
Mysterio/Quentin Beck - Rising
(Mysterios grej går ut på att slå blå dunster i ögonen på folk, men det är mest för att Rising är en showman precis som Beck, inte ett skämt om hans jobb som reklamare...)
Morbius the Living Vampire - Ymir
(Tyvärr inga tuttar, men Ymir gillar ju ångest)
The Kingpin/Wilson Fisk - Yassilus
(Inte för att Yassilus ser ut som karln, men han äger ju i princip New York... och vem äger annars forumet, hm?)
Green Goblin/Norman Osborn - Troberg
(Det är säkert en pulsraket i den där jetglidaren!)
Green Goblin/Harry Osborn - ?
(OK, har Troberg någon efterträdare? Och är det verkligen någon som tror att han är försvunnen för alltid?)
Madcap - Quadrante
(Galen poet med såpbubblepistol... jo, det är Quadde)
Styx & Stone - Quantalis & Storuggla
(Är det nån mer än jag som minns dom här gubbarna? I alla fall, här tänker vi faktiskt i rollbesättningstermer: jag kan inte se någon annan som kunde spela några så spåniga figurer som dom här.)
Chameleon - lokomotiv
(Han gillar ju att låtsas vara nån annan...)

Gästspelande hjältar:
Daredevil/Matt Murdock - Selethil
(Jag har ingen bra motivering. Sorry. Gut feeling.)
Dr Stephen Strange - Arvidos
(Eftersom båda är Mystikens Mästare!)
The Punisher/Frank Castle - Vulf
(Hård!)
Wolverine/Logan - Marco Behrman
(Hårdare!)
Captain America/Steve Rogers - Herr Nils
(Hårdast! Nä, seriöst... jag har en annan syn på vingskallen än de flesta.)
Reed Richards/Mr Fantastic - Mekanurg
(Egentligen en vits om betydelsen av hans titel... En mekanurg är ju en uppfinnare i Gondica, och Richards är den bäste i det gebietet i Marvels serievärld. Öh, Richards är äldre än Parker... :gremtongue:)

Halvskumma typer:
Sandman/Flint Marko - Dnalor
(Förra gången jag "rollbesatte" Dnalle blev han mest förvirrad; det blir han väl nu också. Men det är faktisk rollbesättning igen: jag tror helt enkelt att han skulle göra sig ganska bra som honom.)
Prowler - Han
(Bägge får pris för konsekvent finurlighet, se.)
Venom - w176
(Elin fick byta kön för att få en bizarr skurkroll, tyvärr. Eller vill du hellre ha Carnage, Elin?)
Black Cat/Felicia Hardy - Feliath
(Könsbyte igen. Jag får väl mest be Fel om ursäkt för att han får dras med en Catwoman-kopia)

Nä, nu är jag less! Nåt får ni göra själva.

Erik, egentligen på jobbet, men folk i Arvidsjaur har tydligen slutat läsa

Rising

Vila i frid
Mysterio/Quentin Beck - Rising
Fuck... Ingen suger ju mer än Mysterio... Jag får alltid vara något så himla lökigt när vi leker den här leken, även om jag i smyg tycker att det är rätt roligt i sig.

Muggas kan få vara Flash, förresten. Någon stor mucklig typ som kan få hunsa Peter Parker. Muggas är lite väl snäll för rollen, iofs, men han får väl personifiera Flash's snällare sidor; de som ibland dykt upp i serien.

Å så kan väl Rosen få vara The Rose; av... well, självklara anledningar.

---

Förresten; ur toppen på mitt huvud: Just nu är jag osäker på vem jag helst skulle vilja vara ihop med om jag var spidde; Felicia eller Mary Jane. Serieversionen av MJ var ju jättehet, men när jag läste om mina gamla serier för ett tag sedan så var det Felicia jag tyckte var sexigast.

Måste... hålla... mig ifrån... att söka efter... Fanfic... med Felica och MJ... märkt med... "Lemon MFF"...

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Ett till könsbyte

Ja, jag blev så inspirerad av alla de andra så jag har valt att jag ska spela White Rabbit (mest för att låten är bra)! Mistress of Mayhem, Queen of Crime... det är jag det.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jameson?! …

Öh … tack … eller nåt.

Marcus J

Hero
Re: Rollbesätt wrpnu som... LotR

Tuff tråd.
Jag kör en ny fast nu LotR (inte mindre nördigt det)

Som Frodo: Hjalle. (Eftersom han ska vara liten, och sånt)

Som Sam: Mig Själv (Mest eftersom jag inte kom på någon och vill ha en roll själv :))

Som Perigrin Took: Kanturi (båda har en ovana att ställa en massa frågor och är små(obs. inget illa menat. han förde in en frisk fläkt in på Eon forumet.)

Som Merry: Mori : (eftersom hon/han brukar ta Kanturi i skinnet precis som Merry gör med Pippin)

Som Gandalf: Krille (Mysktisk och vis. Vem annars kan vara Gandalf?)

Som Aragon: Rising. (Close call mellan honom och Yassilus. Frågan var om han skulle vara den som kickar arsle eller han som äger stället.)

Som Boromir: Vulf. (Eftersom han är militär)

Som Legolas : Nightowl. (Eftersom det kändes rätt)

Som Gimli: Storuggla. (Man kan lita på ugglan, precis som man kan lita på att Gimli finns där när man vill slå ihjäl en ork.)

Som Elrond: Oldtimer. (Han är gammal och gör inte mycket väsen av sig men när han talar lyssnar man)

Som Arwen: Lady Silverwolf (Liksom Arwen så vet (åtnminstonde jag) man inte så mycket om henne men hon finns där)

Jag tror jag får tacka för mig där. Om det finns någon mer som kommer på folk till roller som jag inte har besatt så är det fritt att fylla på:

/Marcus

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Paxar Electro!

Jag vill vara Electro. Jag har frisyren för det. Jag skäms inte för att gå runt i supertöntiga kläder, och jag tycker att träning och optimering är jobbigt, så jag skulle inte heller bry mig om att lära mig hur jag skulle använda mina krafter optimalt.

/tobias

Big Marco

Läskig
Wolverine/Logan - Marco Behrman

Man tackar. Speciellt att jag är hårdare än Vulf känns kul. Även om jag nog får flytta på ett antal kilon innan det är helt rätt. ,-)

(och inte nog med det - i ett annat universum får jag vänslas med Kate Beckinsale - bara en sådan sak...)

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Rollbesätt wrpnu som... Buffy!

Sandman/Flint Marko - Dnalor
(Förra gången jag "rollbesatte" Dnalle blev han mest förvirrad; det blir han väl nu också. Men det är faktisk rollbesättning igen: jag tror helt enkelt att han skulle göra sig ganska bra som honom.)
Du menar när jag fick spela den sjungande ghoulen Pickman i Disneys filmatisering av "the Dream-Quest for Unknown Khadath"? Och ja, jag är förvirrad. :gremsmirk:

Själv tänker jag rollbesätta den nördgrej som jag personligen är mest insatt i, närmare bestämt Buffy the Vampire Slayer.

Buffy Summers - Yassilus
Den här är svår, men Yasse har något protagonistiskt över sig.

Willow Rosenberg - Krille
Båda är smarta och... så. Äh! I don't know. Willow är också rätt knepig.

Xander Harris - Nightowl
Jag antar att de flesta på det här forumet skulle passa i rollen som den klumpige, smått nördige Xander. Xander är seriens comic relief, och Nightowl har alltid framstått för mig som en av forumets större humorister.

Rupert Giles - Walium
Det här är mest en hunch. Båda är lärare, och båda kan vara rätt elaka när det behövs.

Angel - Selethil
En butter kille som gillar långa rockar (okej, jag vet faktiskt inte om Selethil gillar långa rockar, men den gången jag träffade honom så hade han en på sig... tror jag).

Cordelia - Vitulv
Inte på grund av någon fysisk likhet, men Vitulv är något av forumets bitch som säger vad han tycker.

Oz - Arvidos
De har väl inte så mycket gemensamt, med tanke på att Oz är cool och lakonisk och Arvidos är ett skäggigt miffo, men Arvid förtjänar faktiskt att få vara gruppens resident werewolf.

Spike - Dnalor
Spike är svår att casta. Han är ju den ballaste karaktären av alla i Buffy och således den som alla vill vara. Så istället för att skapa osämja genom att ge rollen som Spike till någon som ni andra inte tycker förtjänar den, så ger jag den helt prompt till mig själv.

Dawn Summers - Mogge
Kan man någonsin få nog av att reta honom för att han är så liten?

Äh, jag kan inte komma på vilka som ska spela Tara och Anya. Jag får be att återkomma senare.

Elakingar
---------------------------

The Master - Oldtimer
Well, han är typ några tusen år gammal.

Darla, Faith, Glory - w176
Jag kunde inte riktigt bestämma mig för vilken av de onda kvinnorollerna jag skulle ge till Elin. Sen insåg jag, hon kan ju få spela alla tre!

Angelus - Selethil
Tja, det hade väl varit rätt märkligt om Angelus spelats av en annan person än Angel? :gremtongue:

Drusilla - Quadrante
Båda är ungefär lika lättbegripliga. :gremwink:

Mayor Wilkins - Feliath
En mysig kille som när som helst kan visa sig vara en 20 meter lång demonorm... eller nåt

Adam - Muggas
What can I say? Han har musklerna för att fylla ut rollen (sorry Muggas, men dina muskler ÄR faktiskt ditt mest utmärkande drag :gremgrin:)

The First - Lokomotiv
De är ungefär lika bra på att ändra skepnad.

w176

Förlorad dotter
Venom vs Carnage

Carnage äger köttbullar alla dar i veckan.

Venom är för det första fetare och slemmig medan Carnage är Atletisk och slemmig.

Venom är blåäcklig, Carnage är röd.

Venom har i bland små puttig nuttiga hedersprinciper osv., Carnage har impulser

Venom är biffig jock, Carnage är estet

Venom är blä, Carnage är jag.

Venom är "Buhu, ibland blir jag läskig för att jag är symbios" medan Carnage är "Mohahahahaha!"

/Elin måste börja läsa marvel igen

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag glömde!

Riley - Rising
Forumets rödkindade, allamerikanske baseball-och-äppelpaj-prakt... äh, forget about it. :gremsmirk:

Nightowl

Champion
Rollbesätt wrpnu som... Bamse!

Bamse
Arvidos - lurvig och snall

Lille Skutt
Walium - liten och bitsk

Skalman
Quantalis - vis och kryptisk

Vargen
Dnalor - eftersom bade jag och han castat honom som elakingar som blivit snalla redan.

Erik

w176

Förlorad dotter
Rollbesätt wrpnu som... Final fantasy 7

Cloud: Zaphod
Cool, söt, vettig. Känns lite som en följeslagare eller efterföljare av något sätt som Luke efter Darth Vader. Går sin egen väg men förlitar sig ändå på kompanjoner, samlar ett party kring sig.

Barret: Någon av ni coola äldre snubbar som spelat sedan evigheter med barn
Ni utgör basen i det flesta stridsformationer och matar på ordentligt med skada. Ni är hårdast men samtidigt inte svaga för att erkänna att ni är mjuka och vanliga också samt så vet ni ofta coola saker.

Tifa: Rising Alltid vettiga åsikter, klart sätt att utrycka dem, attityd, en del ego-posade men alltid ändock en vettig självsäker människa.

Aeris: Arvidos
Myiskt, snäll och flummig, vis och lite väl filosofisk och världsfrånvänd ibland, kan i bland ha svårt att sätta ord på vad han menar. Så snäll att han helt klart dör först och inte gör så mycket skada heller men väldigt snäll och viktig för storyn

Red XIII: Nightowl
Ett skumt men små sarkastiskt djur, som verkar betydligt äldre än vad han är egentligen fast tvärt om nu. Om man inte hade råkat vara av fel art skulle han ha varit en dräggel karaktär. Vis, spirrituell, cool och kickass.

Cid Highwind: Storuggla Cool flygare men skön attityd, nuff said

Sephiroth: Krille Ond fast egentligen inte så ond utan bara av väldigt annorlunda åsikt men samtidigt väldigt cool och värd respekt.

Yuffie: The_Gorger
En mini, och allmän lillasyster karaktär, charmig men märks helt klart att den är yngre och ger pubertets vibbar

Cait Sith: Debbie
Förrädare helt klart. Han är snäll, rolig, go tycker ganska vettiga saker håller med och förleder folk men vi vet nog allt vad som egentligen döljer sig under samt skum musik.

Vincent Valentine: Herr_Balderk En karr jag inte har överdrivet bra koll på men jag ändå tycker är lik Herr_ Balderk på något sätt, rebeller som är coola och som de är ganska synd om men som ändå inte är så jätte rebellika, dessutom lider de av sina namn.

Sodivra

Champion
-Jag- ville ju vara Tifa! (fet-edit)

:gremgrin:

Schysst initiativ dock, mer FF7-casting åt folket!
Och därför.. http://c-uncut.com/media/ff7-turks.jpg

Rufus Shinra: Bossen som vill ha allt, allt, aaaaallt! Han är på topp hela tiden, ända till slutet då han förblindats av sin girighet. Den här rollen ger jag dig, kära w176. :gremgrin:

Scarlett: Precious! SÅ Precious! Jag struntar i om hon är en fejkanvändare - Precious klarar faktiskt av att vara lika bitchig. (Tack gud att hon inte läser forumet längre.. hoppas jag. Scarlett är den där elaka jäveln som man får bitchslappa på tjockiskanonen när Tifa flyr från gaskammaren. Gawd, jag älskade den scenen!)

Tseng: Om jag får sno Storuggla så får han spela Tseng, och walium kan vara Cid. Annars får det bli Quan'talis, dom är bägge coola och lugna. Eh, kanske Quan'talis blir bäst ändå..

Elena: Alla älskar ju Storuggla och Quan'talis, så här kan vi ta vem som helst. Jag tar Mogge, för en CRPG-casting är inte komplett utan honom. Han passar egentligen som vemsomhelst i FF7, men allra bäst i en så här angstig roll. :gremsmile:

Rude: DanielSchenstrom, i hans många former, är lika pålitlig som Rude. Dessutom tror alla att dom är bittra. Om det är någon som ser ut som en alkoholiserad hitman så är det Leon, och om någon ser ut som Leon så är det Schenström. Typ.

Reno: Jäkligt svårt. Walium skulle kunna komma in där med teleskopbatongen, ta det coolt och fälla några dräpande waliumkommentarer. Han har spelat som terrorist mot mig på GothCon, så jag vet vad jag snackar om. Annars Feliath, hans kommentarer skulle vara lite argare, och så på New York. Jag har sett honom med tillhygge också, han för sig väldigt naturligt med det. Dom är faktiskt perfekta bägge två. Fick jag se nån av dom som Reno skulle jag kissa på mig av perfektion. Till och med Han funkar, vilket skulle sätta en mer sansad ton på Reno.

Spike: Vindhand, för att han var soft och mysko, och sen försvann. Reserv: Sinisa.

Det här hade ägt Advent Children så hårt. Jag hade älskat att få se detta. Jag och Rising skulle smårivalisera hela tiden, men komma överens med tjejigt pusskalas. Rasmus hade varit extra borta och Debbie hade varit superkramgo. Och Nightowl! He he. Yeah. :gremgrin:

Organ

Out of time, out of mind
Re: Rollbesätt wrpnu som...öh..Orsa spelmän...?

Per-Erik Moraeus = Storuggla
Olle Moreaus = Dnalor
Nils-Erik Göthe = Muggas
Larsåke Leksell = Lady Silverwolf
Kalle Moreaus = Walium
Leif Göras = w176

Ähhh... det här skämtet var ju inte ens kul på planeringsstadiet, jag tar tillbaka alltihop :gremcrazy:

/Anders

MongoMan

Swordsman
Re: Rollbesätt wrpnu som... LotR

Som Merry: Mori : (eftersom hon/han brukar ta Kanturi i skinnet precis som Merry gör med Pippin)
Haha! Det var faktiskt rätt träffande! Men jag har egentligen inte så mycket emot honom, man har lärt sig att gilla honom på något sätt.
Tyvärr tror jag att en , nej, två liknande trådar redan gjorts.