Nekromanti roller och karaktärer

Spiff

Veteran
hejsan
har ni någe tips på roller att spela i äventyren marsklandet
jag har funderat på att spela en fuskmagiker, halvalv
eller en stråtrövare, halvalv, en spejare, skogsalv, en gladiator, har ej bestämt ras, eller kanske en rättvisans paladin, människa

Azagthoth

Myrmidon
För att vara någorlunda effektiv så bör karaktären behärska vildmarksfärdigheter (miljön är trots allt ett träsk). Men det borde gå utmärkt att spela med de flesta karaktärer.

Vad är en fuskmagiker förresten? En magiker som i själva verket inte kan magi? Om det är så tycker jag definitivt att du skall spela en sådan, låter hur kul som helst!

Neanderson

Veteran
En magiker som egentligen inte kan magi låter ju onekligen som ett intressant koncept, och det borde ju öppna upp för ganska kul rollspelande och gestaltande av karaktär.

Gör en fuskmagiker!

Spiff

Veteran
eller fuskmagiker och fuskmagiker
han kan minimagi och sen är han en hejare på
kemi
men han är astuff men han har rätt sopiga värden, högsta FV10 i slunga(enda vapen)
hehe
jag räddade en prinsessa med denna rollen

Eksem

Champion
Jag, precis som alla andra, blev genast kär i konceptet fuskmagiker! Spela fuskmagikern!

Vart hittar man regler för denna fuskmagaiker?
Eller gör man en magiker utan besvärjelse konst och vitnerlära och allt det?

Spiff

Veteran
det finns inga regler för en fuskmagiker
men man kan vara en vanlig magiker som inte kan några besvärjelser utan bara har minimagi(som jag)
eller så är man en mångsysslare(som jag)
med alla möjliga färdigheter jag har tex: historia, minimagi, låsdyrkning, djurträning, luta, hantera fällor, botanik, zoologi, kultur kännedom, buktala, kemi

Spiff

Veteran
har ni nån aning om vart man hitter ett rp formulär till DoD

netr0m

Veteran
Antingen kan man köra på en magiker med dåliga färdighetsvärden i bevärjelser o sånt eller så kan man t ex vara en lärd man eller nåt sånt och gå omkring med t ex eldpulver.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Hokus Pokus!

Jag skulle föreslå en kille som påstår sig vara magiker, men bara kan göra trick, som att såga itu damer, trolla fram kaniner ur hattar och gissa vilket spelkort du håller i.

/tobias

Rollformulär

har ni nån aning om vart man hitter ett rp formulär till DoD
Det beror ju på vilken version av DoD du spelar. Det finns diverse rollformulär på Sverok.

Om du tittar på min hemsida så finns det två 4 sidiga rollformulär för EDD. De innehåller dock vissa saker som vi infört själva och små förändringar i kostnader för färdigheter, tex Historia. Men jag tycker faktiskt att de är de bästa EDD rollformulär jag sett.

crypt

Veteran
hahaha!! ursäkta språket men fan va kul!! att gårunt och påstå sig vara magiker!!! :gremgrin: jag är så trött på att när man beskriver hur man ser ut så frågar de genast om man har en sidoväska (för besvärjelseboken) och om man har det är man magiker. (det har alldrig fallit dem in att man kan ha sin bok i ryggsäcken) men en liten fuskmagiker vore skitkul!! han ritar upp lite symboler här och var samt har en fet dagbok som man skriver i :gremgrin: =) å så en gandalf-hatt som kronan på verket !