Nekromanti Rollformulär för de som har lust att kommentera

Fyaniz

Veteran
Rollformuläret till mitt spel Ready... Fight! - The Art of Fistfighting - som det ser ut just nu. Ganska kraftigt inspirerat av Rollformuläret till Guardians of Orders "Sailor Moon RPG". Ser det OK ut? Det kan tänkas att en del linjer på rollformuläret ser omotiverat tjocka ut, men min erfarenhet är att de inte gör det när man skriver ut det.

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."

ApOcAlYpTiC

Veteran
Den ser bra ut!

Rollformulären vart bra tycker jag, skulle man kanske få veta lite mer om ditt rollspel det verkar vara coolt =)
Det var väl allt jag ville säga..

'Ha mitt dolk ger 0b3T6+2 ha ha, du kan känna dig besegrad din nolla!'

Rickard

Urverk speldesign
Luftigt, lätt att hitta saker.
Födelsedatum och Längd, vikt skulle kanske kunna inkluderas i Utseende.

Sådant jag inte borde yttra mig om för att jag inte läst spelet:
Fighter? Ska man kryssa för "Ja" resp. "Nej"? Verkar lite onödigt med utrymme där. Och om man inte är fighter har man då ingen Fightingstil? Isf kan man ta bort raden helt, för att om man fyllt i att man har en fighterstil så syns det om man är en fighter eller inte.
Yrke och sysselsättning är väl nästan samma sak?

Gillade det med att markera mha en 10-öring

/[color:green]Han</font color=green> som har sparat en massa gamla mynt som borde kunna användas till nå't nyttigt

Fyaniz

Veteran
Man kan ha en fightingstil utan att vara fighter förutsatt att man har färdigheten/förmågan "Före detta fighter", så den har jag nog kvar som den är. "Längd, vikt" kan nog vara sunt att ta bort, får se hur jag gör. Sysselsättning har jag också funderat på att ta bort, fast meningen med det var att man skulle skriva sin "character class" under yrkesrubriken och vad man hade för jobb under "sysselsättning". Fast vad man jobbar med vet man nog om ändå, så det verkar lite fånigt, det har du rätt i. (Fyaniz svamlar).
Tack för kommentarerna, det var trevlig och informativ läsning.

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."

Fyaniz

Veteran
Lite mer...

skulle man kunna få veta. Här är lite text som jag klippt ut från ett av mina tidigare inlägg, när jag bad om hjälp med att komma på ett namn:

Det utspelar sig i en värld som påminner rätt mycket om vår egen, men där det är fullkomligt normalt att folk struttar omkring utan jobb och går från slagsmålsturnering till slagsmålsturnering för att bli känd som fajtarnas kung. De som känner till TV-spelen King of Fighters, Street Fighter och Samurai Spirits vet nog vad jag talar om för värld.

-Rollpersonerna kan naturligtvis vara vem som helst, men det är tänkt att de skall vara fajters, bookies, fixare, journalister som täcker turneringarna, motståndare till hela det våldsförhärligande etablissemanget o.s.v... Alltså det är i slagsmålsturneringarnas del av världen saker händer. King of Fighters vore ju (enligt mig) ett perfekt namn, men det är ju redan taget... T_T
(slut klipp)