Nekromanti Rollformulär till D&D4 ...

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Eftersom jag har det lite lugnt på jobbet just nu gav jag mig ut att söka rollformulär till senaste versionen av Dungeons & Dragons. Wizards formulär är väl okej, men knappast något att skriva hem om.

Jag hittade massor! För att bespara er andra sökjobbet länkar jag till de bästa här:

Wizards officiella formulär
Ifyllningsbar PDF med vissa automatiska funktioner

Shados liggande färgformulär
Power-formulär i samma stil
Ritual-formulär i samma stil

Kiznits formulär, s. 1
Kiznits formulär, s. 2

Mad Irishmans formulär med lager som kan visas/gömmas efter behag

Slutligen har Ema gjort både roll- och power-formulär. Tyvärr kan jag inte länka direkt till dem då de skapas dynamiskt utifrån dina val. Gå till Emas webbplats och prova själv.

Irishmans var ju helt klart intressant. Jag såg i gårdagens session att en av oss använde det. Men jag vet inte, det har av någon outgrundlig anledning alltid tagit mig emot att använda nått annat än Official-formulären i alla spel...

Nu ska jag hem och slipa klart mina nya Wizard, ty min fighter bet i gräset (dungeon golvet) igår.

Hrm, såg just en sak. Kiznits har ingen plats för Powers/Spells.
Det var ju inge bra alls. Eller, är jag blind nu igen?

Big Marco

Läskig
Jag skaffade GOD-level på Emass direkt. Jävligt bra sajt och det tar bort det jobbiga med D&D-micromanagement. Och $25 är en piss i havet. Bara att man får sina egna powers utskrivna som spelkort sålde det hela till mig.

Min rollspelsdepression är krossa. Och vem kunde tro att D&D skulle vara den som bröt det hela? =)