Rickard
Urverk speldesign
Finns det någon möjlighet att det kan komma ut ett häfte med saker som man behöver slå upp när man ska göra en rollperson? Just nu vet jag att alla regler finns på hemsidan, men det känns jobbigt att behöva gå igenom allting och sålla ut det man vill skriva ut. Anledningen till varför jag vill ha det här är för att jag endast vill använda boken som referensdel och sedan kan man ha alla termer på separata papper. En tanke vore att göra hela spelledarskärmen med ett flödesschema, så att man endast behöver den när man ska skapa en rollperson?
Vad för saker slår man upp när man skapar en gubbe i Saga? Sidan 23 i boken verkar ju vettig att utgå från. Visst kan man skriva ut ett urval av sidorna men... det är ju jobbigt. Dessutom så får man med en massa blaj som man inte har någon nytta av, eftersom om man vill veta något sådant, så kan man använda boken som referensdel. En massa blaj leder till fler sidor att skriva ut. Det vore vettigt om man kunde begränsa det till 4-5 sidor, på sin höjd.
/Han som tycker att Rollpersonskonstruktion på sidan 7 i pdf:en på nätet borde ha rätt sidhänvisningar
Vad för saker slår man upp när man skapar en gubbe i Saga? Sidan 23 i boken verkar ju vettig att utgå från. Visst kan man skriva ut ett urval av sidorna men... det är ju jobbigt. Dessutom så får man med en massa blaj som man inte har någon nytta av, eftersom om man vill veta något sådant, så kan man använda boken som referensdel. En massa blaj leder till fler sidor att skriva ut. Det vore vettigt om man kunde begränsa det till 4-5 sidor, på sin höjd.
/Han som tycker att Rollpersonskonstruktion på sidan 7 i pdf:en på nätet borde ha rätt sidhänvisningar