Min rollperson (och lite mer)
jag spelar ju i två olika grupper, en där jag är spelledare och en där jag spelar, så jag kan skriva lite om min karaktär och dess bakgrund så gott jag kommer ihåg och så gott som jag förmår (klockan e mkt):
kortfattat:
Han heter iaf Elias (med tryck i e:et)
Han föddes upp på en av de större gårdara i Daggbacken, högt upp i Asharien. Hans far (kommer inte ihåg namnen, eller efternamnen) är en gårdfrihandlare och förhandlar med de flesta förbi-passerande (handelshuset ligger ju så bra intill vägen) så han har ju lärt mig vad gäller handel och att vara en stenhård man. Elias mor arbetade hemma och det var där han höll till i barnåldern, i köket. Han har således lärt sig att laga mat, diska, mjölka kor, osv. Mordern lärde honom också att vara en ärlig man (beteenden: ärlig, rättfram, försiktig/blyg). Han hade ochså en syster, bara ett år yngre och dom gjorde mycket med varann; en gång vandrade dom till floden väst om staden och upplevde mycket gemensamt. Nu e det så att vid 20-års ålder väcktes lusten i honom att bege sig iväg, för att "se världen".
(ännu mer kortfattat)
Det var här spelet började. jag har tagit mig ända till Jarla (det var här jag träffade "vargen", en annan spelare i min grupp, sen fick vi ett uppdrag av "greven", ni vet? mm, det handla om att hämta det speciella vapnet kalimore, som ni kanske också vet? (som jag inte vet mycket om) ja, så nu vandrar jag runt i sunari skogen, med mina vänner
varje dag drömmer jag om att se min syster gående på vägen framför mig, jag längtar efter att omfamna henne, snyft...
aja, det e mycket mer, jag har en farbror också, och kompisar i daggbacken. När vi kom till jarla träffade vi den unge "seb" som ville följa med och på vägen träffade vi en kvinna "aldej" som gick, som vi plockade upp, och vi gick dessutom förbi staden "sunaris portar" så där träffade vi två alver som ville vara med på uppdraget.
ok, vi "plockade" inte upp dom, det var svårt att få dom med, alla utom seb.
så gruppen (två spelare och fyra slp):
jag ELIAS -från Daggbacken
VARGEN -en vapenmästare från Tuzan Rim
SEB -ett hittebarn (ganska bra på att tjuva dessutom, stal penningpungen från den tyckne färje-vakten som lät oss betala mer för en åktur över sjön för att vi hade en person mer)
ALDEJ -en kvinna som e lite hemlighets-full som också kommer ifrån Tuzan Rim
CERED -en av alverna
LETESSE -brodern till andra alven (han håller på att lära mig strida med den alviska staven Visna)
Jag kunde tydligen inte låta bli att skriva lite om kanpanjen också, men min rollperson hör till den med, ifall du vill veta mer om allt så säg till.
NU går jag och lägger mig!!! Godnatt!