Jag är inte jättemycket till friformare så det här kommer vara mer strukturerat än du är van vid är jag rädd. Men med det sagt så är spelar kreativitet jätteviktigt så jag tror inte att jag kommer vara kreativt kvävande att spela med
Oavsett vilket vi väljer att köra tänker jag att man skriver minst en post om dagen.
Mina pitchar för vad vi kan spela är:
Warhammer 40k: Masada
“I was not born to be forced. I will breathe after my own fashion. Let us see who is the strongest.”
Rymdskeppet Masada glider sakta genom void-rymden i utkanten av The Eye of Terror. Tio tusen år har passerat, objektivt, sedan Masada deltog i belägringen av heliga Terra i ett försök att befria mänskligheten från en falsk gud. Det känns inte som tiotusen år för besättningen, varken för människorna som lever i skeppets djup eller för de halvgudar som härskar över det.
Vad som skulle vara ett ärofyllt uppror har förvandlats till det långa kriget, en utdragen dödsmarsch mot galaxens värme död. Inte ens odödliga sinnen är immuna mot korruption av sentimentalitet, självbedrägeri eller ideologi. Många av era bröder och sysslar minns inte ens vad ni slogs för. Men ni minns och trots alla hinder skall ni ha er frihet.
I den här kampanjen spelar man Chaos Space Marines som försöker leva sina liv ännu en dag i en galax som hatar en. Det är en skopa Illiaden där man är odödliga gud kungar och en skopa Firefly där ens skepp håller på att falla sönder och man måste göra en stöt för att kunna skaffa mer ammunition.
Vi kommer göra avkall på canon och köra med kvinnliga Space Marines.
Baruch dayan emet
“
This should be agony. I should be a mass of aching muscle - broken, spent, unable to move. And,
were I an older man, I surely would ... ... but I'm a man of thirty - of twenty again. The rain on my
chest is a baptism - I'm born again ... ”
?
Frank Miller, Batman: The Dark Knight Returns
Det här är en noir doftande superhjälte kampanj med inslag av urban fantasy och skräck. Det kommer vara gatunivå, fokus på de smutsiga bakgatorna, förfallande byggnader, hemliga ninja lyor och lyxiga penthouse kontor. Krafter kommer vara ovanliga, obehagliga och brutala. Konsekvenser kommer vara hårda, mer om att det ni försöker skydda blir skadat eller sociala än om skottskador.
Det kommer vara få superskurkar i den här kampanjen. Många superhjälte kampanjer urartar i en kavalkad av slagsmål med män i färgglada dräkter. Men vi kommer inte göra den saken här. I den här kampanjens första säsong kommer det finnas tre personer som skulle kunna beskrivas som superbrottslingar. Deras inflytande och påverkan på kampanjen kommer inte börja och sluta med
vem de personligen kan slå utan de kommer ligga och lura i bakgrunden av kampanjen eller vara element av kaos som kastar en skugga mycket längre än dem själva. Kampanjen kommer istället ha ett större fokus på organiserad brottslighet och andra normala brottslingar, individer och organisationer som i den här kampanjen kommer utgöra reala hot.
Kampanjen kommer börja året efter att världen blivit… Konstigare. Skuggorna har blivit djupare, brottslingar av mer extravaganta och groteska sorter har krupit fram, nya seriemördare dyker upp varje vecka samtidigt som konspirationer och det ockulta blir alltmer verkligt. I L.A. bränner en gängledare sina rivaler till döds med flammor från sina händer, en kvinna reser sig från de döda i New York och lämnar ett begravningshem som en rykande ruin fylld med kroppar och i er hemstad Oak Harbor så har fler incidenter inträffat än någon annanstans.
Ni spelar människor som funnit sig med märkliga förmågor och bestämt sig för att använda dem, hämnare som gett sig ut för att rensa upp gatorna, en ny klass av brottslingar som vill karva sig en nisch i den nya världsordningen eller privatdetektiver som försöker kommer till botten av vad det är som gått fel med världen.