Jurassic Park-rollspel var det första jag började knåpa på efter att ha sett första filmen. Det blev inget riktigt rollspel, utan snarare ett sorts systemlöst äventyr. Det var inte så häftigt dock, jag hade behövt en ny riktigt bra dinosaurie att skrämmas med, precis som man hade Utahraptorerna i filmen. Mina värsta dinosaurier var Allosaurierna, men de är ju inte så olika Tyrannosauriesen, så det blev inte tillräckligt häftigt.
Dinosaurier fanns förresten som monster i Monsterboken 2 till DoD. Vi körde en sorts Fantasy-Jurassic Park som blev skitalyckad med de monstrena. Runt hela parken åkte man i små båtar som sakta flöt framåt precis som i "Kärlekstunneln" på Gröna Lund. Det blev skön Fred Flinta-humor på sina håll, men även rätt läbbigt.
Ett rollspel där man ÄR dinosaurier har jag aldrig ens tänkt på. Blir det inte för likt de där Bluth-tecknade filmerna med smådinosaurierna? Det låter iaf riskabelt. Sedan är det jättelätt att man råkar blanda ihop dinosaurier från olika tidsepoker och det skulle säkert reta upp några kvackademikerna. Och rollspelshobbyn är överfyldd med kvackademiker, som du säkert vet. Det är inte alla som orkar stå emot deras bjäbbanfall, men om du är en sådan som gillar att vara en nagel i deras ögon, då skulle det säkert bli skitkul att göra ett sådant rollspel!
/Riz
så febrig at hann ite can sdava odenligt