Nekromanti Rollspel a la dinosaurie

Dranolir

Veteran
Någon som har försökt att skapa ett rollspel där rollpersonerna är dinosaurier? Eller varför inte människor i något slags Jurassic Park. Det kanske vore kul att testa.

Man Mountainman

Storsvagåret
Bwahahahaha!

Menar du dinosaurier som i "klomp, klomp, Jag är T-rex" eller menar du fabeldinosaurier som har mänsklig intelligens och någon form av samhälle? Annars borde SJG ha någon form av modul som du kan använda. Jag menar, finns det något som *inte* producerats till GURPS.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

DanielSchenström

Swashbuckler
Mitt dinosaurieintresse dog ut när tonåren började och det enda jag har att visa av det i rolslpelsväg är de två första monstren jag någonsin gjorde som bägge var dinosaurielika.

Helgonet

Veteran
Fanns inte dinosaurier med i Monsterboken II till Drakar och Demoner? Tror att det fanns med någon humanoid varelse också.

Rising

Vila i frid
Jurassic Park-rollspel var det första jag började knåpa på efter att ha sett första filmen. Det blev inget riktigt rollspel, utan snarare ett sorts systemlöst äventyr. Det var inte så häftigt dock, jag hade behövt en ny riktigt bra dinosaurie att skrämmas med, precis som man hade Utahraptorerna i filmen. Mina värsta dinosaurier var Allosaurierna, men de är ju inte så olika Tyrannosauriesen, så det blev inte tillräckligt häftigt.

Dinosaurier fanns förresten som monster i Monsterboken 2 till DoD. Vi körde en sorts Fantasy-Jurassic Park som blev skitalyckad med de monstrena. Runt hela parken åkte man i små båtar som sakta flöt framåt precis som i "Kärlekstunneln" på Gröna Lund. Det blev skön Fred Flinta-humor på sina håll, men även rätt läbbigt.

Ett rollspel där man ÄR dinosaurier har jag aldrig ens tänkt på. Blir det inte för likt de där Bluth-tecknade filmerna med smådinosaurierna? Det låter iaf riskabelt. Sedan är det jättelätt att man råkar blanda ihop dinosaurier från olika tidsepoker och det skulle säkert reta upp några kvackademikerna. Och rollspelshobbyn är överfyldd med kvackademiker, som du säkert vet. Det är inte alla som orkar stå emot deras bjäbbanfall, men om du är en sådan som gillar att vara en nagel i deras ögon, då skulle det säkert bli skitkul att göra ett sådant rollspel!

/Riz
så febrig at hann ite can sdava odenligt

Johan K

Gammal & dryg
Level 20 gräs-ätare ??

Det är ju åxå en idé, fast jag för min del föredrar nog att spela mer trationellt rollspel...

Rickard

Urverk speldesign
Reddragon försökte

Det var en grisodlare som ville ha lite hjälp med sitt rollspel.. Han hade utvecklat ett stridssystem, gjorde efterforskningar och raggade folk för att rita till hans rollspel..

Han postade även en karta som skulle vara till hans rollspel samt en skiss på en ras..

Reddragon
Född: 2001-11-07 11:33
Död: 2002-01-10

~Undrar om rollspelet är klart då [color:448800]Han</font color=448800> läste att [color:blue]Reddragon</font color=blue> hade ett tiotal vänner som hjälpte honom

Dranolir

Veteran
Utdöd

Mitt dinosaurie intresse försvann när jag var 8 år. Innan dess var jag galen i dinaurier. Nu, nästan sex år senare har jag sett Jurassic Park igen. Jag tycker att den är bra gjord och tänkte kanske göra något spel av saken. Därför dammade jag av mina gamla dinosaurieböcker och satte mig och forskade lite. Nu vet jag inte om det blir något av det men ett nytt spel SKA jag göra! Jag vet inte var jag vill komma med det här men ville bara förklara lite.

Hasse

Hero
De blir bra slagpåsar med andra ord. (OT)

Appropå att bita i gräset./images/icons/doh.gif/images/icons/grin.gif hehe.

Johan K

Gammal & dryg
Japp ! (ANT)

Skoja inte..../images/icons/laugh.gif/images/icons/devil.gif/images/icons/grin.gif

DanielSchenström

Swashbuckler
Re: Utdöd

Det är lugnt, lite av mitt intresse har återkommit då jag håller på med en ertikel om världsskapande och läst på om jordens urtid, fast nu är det mer utveckling och miljö som är intressant jämfört med när jag var yngre och dinosaurier var coola "monster".

Vem vet, snart kanske jag börjar bli intresserad av astronomi igen också :gremsmile: