Nekromanti Rollspel blir bara billigare och billigare

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hmmm... ja, tja... okej :)

Fast Stargate är ett dyrt spel. 50 dollars eller så kostar det väl?

M.

Warduke

Warrior
Jo.

50 buckaroonies är en hel del. Vad går FRCS-boken på?

Sen så lär ju FATAL komma att kosta en del, det var ju en jävla massa sidor.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Är det verkligen så himla dyrt...?

Stargate SG-1 kostar 498:- på hobbygames.se... Ja, det är en hel del pengar. Vad får man för dem? 488 sidor helt i färg och hårdinbunden. Kronor/sida priset blir ju inte alls dåligt.

Äventyret Prophecies of the Dragon till WoT kostar t.ex. 298:- normalt sett och är på (otroooliga) 192 sidor. Det känns, för min del, riktigt ovärt.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jo

Egentligen tycker jag inte att rollspel är dyrt. Det är dyrt att samla på rollspel, som nån på RPGnet sade.

Jag tror att de "stora" förläggarna kommer att öka priserna, och de små kommer att tro att priset är den främst konkurrensfaktorn. Så är det dock inte, så de etablerade namnen kan ta ut mer för sina böcker.

Jag köper färre böcker nu för tiden, men i gengäld köper jag de dyraste, för det är de jag vill ha... som Draconomicon, och Underdark.

M.
'

Mattis

Swordsman
Re: Är det verkligen så himla dyrt...?

Neotech Ultra kostar väl runt 199 kronor. Det är en bok på 90-sidor som i stort sett består av tabeller för hur man slår fram sin familj och hur man slår fram sitt namn.

Shaggy

Swordsman
Neotech [ot]

Oj. Tur att jag bara har köpt grundboken och Offensiv. Ultra kändes inte så nödvändigt.