Tillbaka till detta. Hur håller teorin upp Anthrox? Vilka har grönat sig? Vilka fattar inte och är sus?
Du är väl alltid en stark kandidat att bli nattmördad så dela med dig innan rundan är slut.
Vi är alla immuna mot allt i R1 enligt reglerna. Inklusive köttfärssås.
Jag har en lista!
Impetigo fladdrar runt rätt rejält och det ser lite ut i mina ögon som att han försöker orkestrera att någon ska åka ut genom att bryta mot reglerna. Å andra sidan gjorde han "skumma" saker redan i spelets första post, vilket jag utgått från är en bybogrej för bara det där puckot Anthrox får väl för sig att som ulv gå ut med att posta en självsäker spelteorigrej i spelets första post.
Häger var den som snabbast/tydligast snappade upp mina signaler, vilket borde betyda att han har en liknande speluppfattning som jag och därmed samma färg som mig, ergo grön.
Vimes ser ut som en ulv som försöker för mycket, och som Häger säger så ser rimligheten i hans agerande ut som ulvspel. Men det kan ligga något bakom som ger en annorlunda read, jag har bara inte listat ut den än.
Waterhouse har sannolikt en powerroll, och därmed ingen av metaspelsrollerna. Eller är ulv. Det baseras på att WH är uppenbart förvirrad, men samtidigt i hjälpa byn-mode. Så jag läser spelet som grönt, men utan metaspelsroll.
Basse är dito Waterhouse. Fast inte lika grönt spel som WH.
Brynolf fladdrar ungefär lika mycket som Vimes, och om han har ett uppdrag ser jag inte hur han kan ha lyckats med det eftersom postningen inte är konsekvent. Men det kan ju vara en feltolkning.
Andersson är den starkast lysande röda stjärnan här, för han har samma förvirring som andra har men har av outgrundlig anledning valt att rikta in sig på mig som spelar med de mest öppna korten av alla. Det är jättekonstigt tycker jag.
BB7 har typ lika öppna kort som jag och är rätt konsekvent med att vara tydlig i sitt game. Tyvärr så tycks ju hans förmåga begränsa närvaron, vilket givetvis är ett problem i sig.
Sidd är Sidd, och jag ber om ursäkt, men åter igen klarar jag inte av att läsa hans spel
Antingen är han en superförvirrad bybo, eller en ulv som försöker se mer förvirrad ut än han är. Eller så är han en superförvirrad ulv. Enigma, as always
Yem läser jag som grön i spelet, men ser inget direkt metaspel mer än att hon verkar vara med på noterna. Men det kan ju vara mer subtila signaler därifrån än andras elefant-i-porslinsbutik.
Xyas är inte tillräckligt aktiv för mycket mer än att bli hängd just nu, och jag tror vi med fördel kan rikta om oss dit om vi inte får mer aktivitet.
W176 är fortfarande lite för inkognito för min del, så har ingen bra läsning där än.