BiobunkerVII
Kaoskardinal
stämmer det också att någon/några har fler än 2 förmågor?Ja det stämmer, rollerna byter plats. Vi antar att de är lagagnostiska men vi vet väl inte egentligen, ingen är ju ulv.
stämmer det också att någon/några har fler än 2 förmågor?Ja det stämmer, rollerna byter plats. Vi antar att de är lagagnostiska men vi vet väl inte egentligen, ingen är ju ulv.
Nja, man har ju dels roll/förmåga som man inte får prata om (men där gränsdragningen är lite oklar) och där tycks man ha en förmåga varje runda och de går runt.stämmer det också att någon/några har fler än 2 förmågor?
just det jag glömde att ni inte får prata om varken nuvarande eller tidigare förmågor vilket givetvis försvårar för då kan ju ingen bekräfta att min,Impes eller Anderssons påstådda förmåga inte är påhitt.@Vimes antar att du siade mig grön så du är antingen naiv, normal eller ulv.
Nja, man har ju dels roll/förmåga som man inte får prata om (men där gränsdragningen är lite oklar) och där tycks man ha en förmåga varje runda och de går runt.
Sen är iaf jag powerroll Siare hela tiden, Vimes och Basse har hävdar det också, och Sidd har hävdat väktare. De är permanenta.
Du blev övertygad om att rösta ut Basse Vimes, trots att du siat honom grön. Jag skummade bara på slutet i R2, men uppfattade det som att Anthrox var väldigt drivande där. Var väl bara jag, Basse, Yem_86 och AFK-xyas som låg kvar på Sidd? Hur lyckades han övertala er alla att rösta ut en grönsiad claimad siare?Spökgenget:
När jag funderat på olika spökmekaniker (från spöktåget i Varulvar på ett tåg och framåt) har jag ibland landat i en idé om att spökena får vara kvar i tråden, men att de inte kan rösta. Så därför (och alldeles oavsett) undrar jag: vad gäller för er spöken? Har ni några begränsningar eller annat vi måste känna till?
Jag hoppar gärna på ett drev mot SL. När han började prata om att extraröster adderas och subtrakeras innan ev multiplikation och addition så kände jag att min röst nog inte är så viktig.Det här är en helt idiotisk idé, men jag kunde inte släppa den på hundpromenaden imorse, så ni får stå ut med den:
Tänk om @Hägerstrand hade rätt? Det vill säga, tänk om det här spelet inte alls går ut på att hitta och rösta ut ulvar. Utan om att få stopp på galenskapen. Fjodor har stoppat in oss i en helvetisk mardröm av galenskap och absurda mekaniker. Det är ju trots allt metavarulvsspel, tänk om vi ska rösta ut spelledaren? Jag menar kolla på bilden som Fjodor använde i anmälningstråden:
View attachment 16754
Vem är den onde jäveln på stolen? Ja, inte fasen är det Mäster Ulv, Robespierre, Sabbarnas ledare, utan spelledaren!? Det är han som frammanar varulvarna, kaoset och hemskheterna runt omkring sig. Det finns inga ulvar och vi är alla fast i Fjodors mardrömsgrepp. Låtom oss hänga honom!
---
Eller ja, kanske inte ändå. Men jag behövde få det här ur mig.
I ett spel med tre outade siare.grönsiad claimad siare
Hägerstrand kom ju på att roll/förmåga hoppade runt mellan ronderna redan i R1 också.Tänk om @Hägerstrand hade rätt?
Alltså på riktigt. Om alla okejar att rösta på spelledaren denna runda vore det helfestligt. Ulvarna får lova att inte nattmörda!Jag hoppar gärna på ett drev mot SL. När han började prata om att extraröster adderas och subtrakeras innan ev multiplikation och addition så kände jag att min röst nog inte är så viktig.
Vi kör!Hägerstrand kom ju på att roll/förmåga hoppade runt mellan ronderna redan i R1 också.
Jag tror på detta.
Röst: @fjodorsenuba
Jag hittar ingen rim och reson i spelupplägget så det här är minst lika vettigt som något annat vi kan försöka oss på. Och rätt coolt om det är sant faktiskt.Det här är en helt idiotisk idé, men jag kunde inte släppa den på hundpromenaden imorse, så ni får stå ut med den:
Tänk om @Hägerstrand hade rätt? Det vill säga, tänk om det här spelet inte alls går ut på att hitta och rösta ut ulvar. Utan om att få stopp på galenskapen. Fjodor har stoppat in oss i en helvetisk mardröm av galenskap och absurda mekaniker. Det är ju trots allt metavarulvsspel, tänk om vi ska rösta ut spelledaren? Jag menar kolla på bilden som Fjodor använde i anmälningstråden:
View attachment 16754
Vem är den onde jäveln på stolen? Ja, inte fasen är det Mäster Ulv, Robespierre, Sabbarnas ledare, utan spelledaren!? Det är han som frammanar varulvarna, kaoset och hemskheterna runt omkring sig. Det finns inga ulvar och vi är alla fast i Fjodors mardrömsgrepp. Låtom oss hänga honom!
---
Eller ja, kanske inte ändå. Men jag behövde få det här ur mig.
Det tror jag absolut inte.stämmer det också att någon/några har fler än 2 förmågor?
Nja som Häger sa till mig: du får nog läsa den förmågan en gång till. Jag trodde först det var precis som du säger, och såg också Xyas som tokgrön en stund, men det visade sig bygga på en miss i läsningen.Om inte någon blockerade min förmåga i R1 (och om nån kunde det så känns det som en rejäl designmiss) så är @Xyas alltså grön för om han varit ulv hade han fått 12? röster, det skulle ha behövts ett jävla fifflande för att få Andersson över det. Det vore ju ypperligt om du drog nytta av den här grönheten och steppade upp nu Xyas.
Röst: @fjodorsenubaJag hittar ingen rim och reson i spelupplägget så det här är minst lika vettigt som något annat vi kan försöka oss på. Och rätt coolt om det är sant faktiskt.