Nekromanti Rollspel eller munchkin i Norrköping?

johoohno

Warrior
Häpp!

Jag undrar om det sker någon aktivitet kring spelborden i Norrköping. Som relativt nyinflyttad vill jag hindra spelådran från att förtvina. Jag spelar både rollspel (d&d, dod, wfrpg, rolemaster, gurps etc) och brädspel (munchkin, illuminati, carcassone etc). Finns där någon mer närmare de trettio med liknande intressen?

/Johoohno

Rickard

Urverk speldesign
Hmm.. Jag hoppas att du tar tag i det här och är villig i att ta tag i saker så att det kan bli ett möte, för det har varit skitdålig uppföljning på de andra gångerna folk har sökt efter folk, vilket resulterat att det inte har hänt något.. Det finns väl c:a 2T20 forumiter från Norrköping på forumet så det vore väl inte såå svårt att hitta några?

Jag hoppas att åldern inte ska vara något problem, för jag tror jag är den äldre av norrköpingborna och jag är "blott" 24 år.. Annars brukar (tror jag) Dragons Den anordna <A HREF=http://www.dragonsden.se/>spelkvällar</A> på måndagar i Linköping och ibland även "vuxenkonventet" KonVux (se hemsidan)..

Själv är jag riktigt sugen på att sätta igång med rollspelandet igen.. Har haft uppehåll i 2 år nu och jag behöver några att testa mina husregler och tankeexperiment på.. Nog för att jag normalt spelleder rätt ordinära äventyr.. Mina erfarenheter har jag mest från svenska rollspel, även om jag spelat en del Shadowrun, Deadlands och Fading Suns.. Jag hoppas att du är spelledare i de rollspel du nämnde, för jag har lustigt nog inte spelat DnD, Rulemaster eller Gurps och skulle gärna vilja testa det.. :gremsmile:

Hör av dig... och jag kan verkligen inte poängtera nog att du ska höra av dig.. Ett måste, annars kommer det inte att hända något.. Jag bor i Haga nära Stockholmsrondellen, men jag tror inte avståndet är något problem..

/Han som har spelat i 18 år och är spelledare i DoD, Deadlands, Feng Shui och In the Dark och som har rollspelen Agone, Universalis, Gondica, Tellus och Western (som alla, förutom Western, skulle kunna testas)

johoohno

Warrior
Det låter lovande det här. Precis som du har rollspelandet legat i träda en tid och jag är sugen på att ta tag i det igen, både spelande och spelledande. Nu är jag väl inte så sugen på att spelleda något av de spel jag räknade upp, det är mer spel jag spelat i. Har med tiden samlat på mig en hel del regelverk för att konstruera ett eget (vilket nu mestadels samlat damm i flera års tid) som är det jag främst vill pröva vingarna på. Men vi får väl se. Sen är jag aldrig motståndare till kortspelet Munchkin heller.

Jag har lite resande att göra nu under julledigheten, men vi kan väl höras av om en dryg vecka eller så och se vad som kan arrangeras. Fick även ett mejl från Yassilus, han gav intrycket av att ni kände varandra, så då är vi tre. Rollspelande är väl som bäst när man är fyra eller fem, men kanske att du känner någon till?

/Johoohno

Rickard

Urverk speldesign
Tja, munchkin har jag tröttnat på.. Skaffa en hobmagiker och så har du vunnit.. :gremsmile: Trots det så har jag skaffat alla expansioner till det.. Bräd- och kortspel är annars rätt roliga.. Både att skapa och att spela.. Yassilus känner jag sedan tidigare, för vi har samåkt till forumsträffar och till och med spelat två gånger.. Vi två är också de som har svarat på alla kontaktannonser på forumet när det gällt Norrköping.. Angående att hittta några andra.. Tja, vi kan väl skicka iväg PM till folken i de trådar jag länkade till i mitt första inlägg.. :gremsmile:

Bara trevligt med egenskapade regelverk.. Kul att få inblick i andras verk.. Jag skickar mitt telefonnummer via PM och så kan vi väl höras av och ta någon fika, förslagsvis på kaféet vid skvallertorget, och snacka lite.. Kanske ta med något kortspel.. :gremwink: Får se hur jag har med tid för jag har en del omtentor efter nyår, men det går säkert att lösa.. :gremsmile:

/Han som trodde det inte skulle bli något av då det inte kom något svar direkt men så hade han också glömt att folk inte hänger här lika ofta som han

johoohno

Warrior
Nu är jag tillbaks på plats igen, men vi får besök här en vecka nu så mötet får skjutas upp till någon gång under vecka tre. Fiket låter som en bra idé, vi börjar väl med oss så får vi se sen, är du med också Yassilus?

Jag hör av mig i helgen som kommer.

/Johoohno

Magnum_UBBT

Warrior
Spelgrupp i Peking

Toodels,
Tyvärr missade jag fikan i torsdags. :tekopp: Hade fullt upp men nästa gång kommer jag gärna. Det är kul att se att det finns intresse om en spelgrupp är i Peking och om man är välkommen så hakar jag gärna på!

/Magnum som har spelat ganska mycket rollspel tidigare men på senare år har massa vuxensaker krävt mer och mer tid. Är nu helsugen på att kicka igång igen.
(har spel som Eon, Neotech och en hög insperationsböcker från diverse spelsystem.)

Rickard

Urverk speldesign
Re: Spelgrupp i Peking

"Tyvärr missade jag fikan i torsdags. :tekopp:"
Hört på Fräcka Fröken: "Hur lång tid ska vi ge honom? Femton minuter?" :gremsmile: :gremwink:

"Det är kul att se att det finns intresse om en spelgrupp är i Peking och om man är välkommen så hakar jag gärna på!"
Helt klart.. Vi är ju bara tre pers så länge så en person mer vore great.. Vi får väl träffas igen snart någon gång..

/Han som dock är notoriskt dålig på att ta tag i träffar (och det gäller hela Linköpinggänget)

johoohno

Warrior

Jag är också med på fler träffar. Kommer dock ha det körigt på jobbet tre veckor framåt nu samt att de två kommande helgerna är fulltecknade.

Men efter det är jag absolut med!

Kan tänkas att det finns någon strötid innan dess också, men vet inte när.

/Johan

johoohno

Warrior

Mina köriga veckor är för tillfället över, återstår spelintresset? Vad sägs om torsdag 24:e februari? Jag jobbar till fyratiden ungefär, men sen skulle det sitta bra med lite spel. Vad sägs?

/Johan

Rickard

Urverk speldesign

"Mina köriga veckor är för tillfället över, återstår spelintresset? Vad sägs om torsdag 24:e februari? Jag jobbar till fyratiden ungefär, men sen skulle det sitta bra med lite spel. Vad sägs?">
Aj, jag har rätt dåligt om tid så jag får nog säga nej..

/Han som hade haft lite mer tid om det varsnades lite tidigare