Jag började personligen med eon för.. är det redan 2.5 år sedan? Det måste det vara
Jag var i alla fall 13 år och gick första året på högstadiet och jag och en av mina kompisar tyckte det var skitcoolt då hans storebror och några av storebroderns vänner (Bland annat min bror, som måste ha varit den mest passiva spelaren någonsin
) spelade rollspel (DoD Chronopia). Vi övertygade några kompisar att vi skulle köpa ett rollspel, så efter att han kollat hela sommaren så köpte vi Eonboxen.. Det var lättillgängligt då det var bara en box sen var man igång, och det var coolt med en stor drake på framsidan.
Då vi fick den via posten så sa jag att vi skulle spela till helgen. (Beställde den via golem.se för ingens intresse). Det gick inte riktigt som planerat, men efter 2 veckor då vi hade en tidig dag (Vi slutade klockan 1) så kutade vi hem till mig, hade gjort gubbar på helgen, och började spela regnsynd. Det var coolt, även om jag knappt kunde reglerna.!
Sen har det bara fortsatt med en början av rena dungeoncrawling ondmegamagiker med demonkompis-uppdrag som senare utvecklades till mer utveckade, mer "low fantasy" och (IMO, har en spelare som inte riktigt håller med) roligare uppdrag.
Har även en spelare som har Mutant:UA, men jag har insett att det inte är min
.
Sen har jag läst alla rollspel jag kommit över (Är uppe i runt 7 stycken, vilket jag inte tycker är illa på 2.5 år), och vi äger hela 3 rollspel vi inte har hunnit spela något än. (Även om vi ska dra igång en Feng Shui-kampanj så fort som möjligt)
Så jag tycker att Eon är ett väldigt lagom spel att börja med, men något jag tror är viktigare är att det finns ett intresse. Ingen orkar läsa igenom ens en bok på 100 sidor utan intresse, så jag hoppas att du har spridit lite "Propaganda" eftersom
Enklast tror jag att det börjas med ett Fantasy-rollspel då det är enkelt att sno plot från fantasybok/Film X
/Madon - världen behöver fler
(EDIT: Missade slutpoängen)