Nekromanti Rollspel i bibliotekstidning

Saxifrage

Hero
Bibliotekets tidning "bif", eller "Biblioteket i Fokus" (ni vet, den där gratistidningen som ni alltid ignorerar när ni är på bibblan och lånar fantasyböcker) har i senaste numret en trivsam helsidespresentation av rollspelshobbyn, bla. i form av en intervju med en ganska välmeriterad forumit. Trevligt nog finns tidningen att läsa digitalt på bif:s hemsida.

Troberg

Sinister eater
bla. i form av en intervju med en ganska välmeriterad forumit.
Inte bara det, är inte Daniel Lehto (artikelförfattaren) ett namn vi ser här ibland?

Fast jag måste erkänna att jag inte hade väntat mig att Anders Blixt skulle se ut så. Inte för att jag vet hur han borde se ut, but that's not it...

Johan K

Gammal & dryg
Det var ju en trevlig intrevju !
Skulel ju avra trevligt om liknande intevjuer kom ut i lite större medier åxå. Var t. ex första gången jag överhuvudtaget hörde talas om denan tidning.. =/

/ Johan K, som för övrigt tycker att DeBarcys skägg rockar mycket !

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jo, den där listan kändes väldigt inaktuell och godtycklig. Vågar man anta att författaren drog fram sina egna favoriter ur bokhyllan utan att tänka på ifall de fortfarande fanns i handeln?

Rickard

Urverk speldesign
"Synd bara att rollspelen i listan var... uhm... antika. Hur länge sedan var det DoD Gigant kom?"
Jag tyckte det var lustigt att Gondica inte ens nämndes, som är Blixts senaste hjärtebarn.

/Han som knappt läste artikeln, för den lät så tråkig redan i ingressen

Storuggla

Champion
"Fast jag måste erkänna att jag inte hade väntat mig att Anders Blixt skulle se ut så. Inte för att jag vet hur han borde se ut, but that's not it..."

Jag förväntade mig att Anders Blixt skulle se ut... på ett annat sätt. Han såg ju ut som vemsomhelst, inte som en karl som hittat på darrianerna i Traveller eller skrivit de spel man spelade som knodd. Slår vad om att om man petar på honom med en nål så blöder han också.

Storuggla, old world monkey

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
"Vissa dagar går Mekanurg på stadens gator som en vanlig man." Det där var en sådan dag. :gremcool:

Troberg

Sinister eater
"Vissa dagar går Mekanurg på stadens gator som en vanlig man." Det där var en sådan dag.
Och resten av tiden planerar du världsherravälde. Med en sådan ansiktsbehåring så är sådana ambitioner oundvikliga, historien visar tydligt på vikten av en bra ansiktsbehåring om man vill bli diktator.

Sorry för att jag avslöjar dina planer. :gremgrin: