Nekromanti Rollspel i Kalix (?)

Tomas

Veteran
Finns det fler rollspelare i Kalix? Jag skulle vilja komma igång med att spelleda och/eller spela rollspel igen, men det verkar vara lite glest med folk som sysslar med sånt här uppe :gremfrown:

Det var många år sedan jag första gången spelade rollspel, men som mest blev det under de år jag pluggade på universitetet i Umeå. En period körde vi tre-fyra kvällar i veckan. Åren sedan dess har det, mest på grund av jobb och en hel del flyttande, sakta dött ut.

Fantasy, av olika slag, är favoritgenren, men det har också blivit lite science-fiction och skräck genom åren. Jag har bland annat spellett DoD, Mage, Shadowrun, Talislanta, Epic roleplaying, Kult. Jag har spelat bland annat D&D, Vampire, Eon...

Men, om jag nu får chansen att spelleda blir det troligtvis Epic roleplaying, eller kanske Kult eller ...(vi får väl diskutera det.) Kan jag hoppa in som spelare, så är jag med på det mesta. Helst inte något som bara går ut på att maximera sin rollpersons stridsförmåga. :gremsmile:

(Har läst lite Lovecraft nu på senare år, så Call of Cthulhu skulle vara intressant...)

w176

Förlorad dotter
Jag är Luleåbo, och kan inte rakt arm nämna någon spelgrypp i Kalix. Men!

Jag vet två föreningar där det är värt att fråga runt, åtminstonde någon i dom föreningen kommer veta om det finns några rollspelare i Kalix.

Tärningen Avgör - Luleå
Stor rollspelsförening i Luleå, men många är från början från andra ställen i norrbotten. Fråga på forumet om någon känner till en spelgrupp i Kalix.
http://forum.tarningenavgor.se/

Trollpack - Lajv/Airsoft/Rollspel - Medlemmar i hela Norr- och västerbotten.
Trollpack har ett riktigt brett kontaktnät med spelare över hela Norrland, och jag har för mig att de har medlemmar från Kalix.
http://trollpack.freeforums.org/

Tomas

Veteran
Tack så mycket, jag ska försöka med dem! :gremgrin:

(Man blir ju inte mindre sugen på att spela när man surfar runt på såna här sidor :gremwink: )