Nekromanti Rollspel i Linköping

Brixton

Veteran
Jo, det är så att jag håller i en liten kampanj som utspelar sig i SF-miljö, närmare bestämt samma som alien-filmerna. Allt om kampanjen finns på vår websida www.uscm.tk

Vi har plats för någon mer spelare eller två, men framförallt skulle vi vilja ha någon mer som kan spelleda.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Du spelar med Totte (Kristoffer Nordström) eller hur? Jag har precis börjat plugga i Linköping och har spelat en del rollspel tillsammans med honom och hört en del om era eskapader.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vad jag förstår så är reglerna hemmasnickrade. Hur fungerar det och vilka andra rollspel spelar ni?

Brixton

Veteran
Jo, reglerna är hemmagjorda och ännu inte helt färdiga, men jag jobbar på dom...

Hur dom fungerar hinner jag inte gå in på just nu, måste sticka iväg på föreläsning, men dom är egentligen ganska enkla.

Jag har inte tid med alltför mycket rollspel numera så det blir mest den här kampanjen, men annars säger jag aldrig nej till lite gammal klassisk fantasy eller egentligen vad som helst. Tidigare har vi mest spelat DoD, EON, Western, Pendragon och lite annat.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Vi kan väl fortsätta våra konversation via privata meddelanden istället? Att testa nya rollspel och träffa nya spelare brukar jag dock vara intresserad av.