God45
#PrayersForBahakan
Så av nostalgi tittade jag på lite SLA Industries grejer. Men det gick inte, jag kunde bara inte skaka av mig ”The Truth” twisten som ju är att hela världen är fejk och i huvudet på en psyksjuk kille i Skottland. För det är så jävla dumt. Men det fick mig att tänka, har det här någonsin gjorts bra? Finns det något rollspel med en twist (för spelarna och spelledaren alltså och inte för karaktärerna) där hela settingen plötsligt är i ett nytt ljus och det är bra?
Hunter the Reckoning hade två sådana grejer i vad The Messengera var och vad 5e nivåens krafter var. Och det tyckte jag var ganska coolt. Men jag kommer inte på så många mer exempel som jag gillar. Engels twist föll mer än lite platt för mig men var väll inte så dålig...
Vet ni några? Eller vill ni klaga på några riktigt usla exempel?
Hunter the Reckoning hade två sådana grejer i vad The Messengera var och vad 5e nivåens krafter var. Och det tyckte jag var ganska coolt. Men jag kommer inte på så många mer exempel som jag gillar. Engels twist föll mer än lite platt för mig men var väll inte så dålig...
Vet ni några? Eller vill ni klaga på några riktigt usla exempel?