Ram;n187150 said:
Mycket intressant! Jag kommer ihåg att du pratade om det här. Jag minns även att jag när jag läste det tyckte mig se ett scenario/en kampanj snarare än en plats som man återvänder till mellan story arcs typ. Stämmer det?
Ursäkta för sent svar!
Det beror på hur man väljer att använda det. Du etablerar basen som spelplats och kan absolut fokusera berättelsen dit. Det fungerar om du har någon typ av större samhälle där det bor mycket folk, men om basen består av karaktären + 1-2 personer till kanske det inte blir så spännande. I dessa fall blir det en plats där du startar och avslutar spelmötet på, och så lämnar du det för att samla resurser till basen.
Har spelarna valt en bas med stort inflytande och inser att de behöver skaffa extra skydd till basen mot piratflottor säger de helt enkelt i slutet av ett spelmöte till berättaren "Eftersom vi hört att piraterna är på väg hit vill vi införskaffa skydd som kan stå emot piratflottornas kanoner, så vi vill bege oss iväg till basen Chrome Station VI som tillverkar sådana för att förhandla till oss det". Då blir det att karaktärerna naturligt lämnar basen under nästa spelmöte för att få tag i resursen som en del av storyn. Exakt hur mycket de får värdemässigt vet de inte riktigt, utan det är vad de som får belöning efter spelmötet. In game så är det dock deras mål som driver dem.