Nekromanti rollspel.nu för elektroniska spel?

Brior

Swordsman
Finns det någon svensk respektive engelskspråkig motsvarighet till rollspel.nu som handlar om TV-spel och dataspel? Det mesta i den vägen verkar vara kopplat till olika kommersiella intressen. Jag vill inte gräva ner mig i något enskilt spel utan letar just efter den generella diskussionen av samma typ som vi har här.

Pilzefrau

hon/henne
Jag vet inte riktigt vad du menar med kommersiella intressen, men på PC Gamers forum diskuteras åtminstone datorspel och en del TV-spel (tror jag, när jag hängde där spelade jag bara datorspel ändå). Dock är det inte alls samma stämning som här, men du kan ju titta efter.

Bunny

Crazy like a fool
Flyttad tråd

Denna tråd har blivit flyttad från Off Topic-forumet.

Dimfrost

Special Circumstances
Eftersom marknaden för elektroniska spel är så ofantligt mycket större än den för bordsrollspel har sådana webbplatser möjligheten att bli så mycket större än Rollspel.nu, och därmed är steget kort till att kommersialisera webbplatsen i fråga och försöka dra in pengar på det hela. Jag känner inte till några ideella webbplatser, men jag ser inte det som något problem. Om Rollspel.nu vore lite mer aktivt skulle det säkert också ha kommersialiserats.

Därmed inte sagt att det handlar om betallösningar; till exempel är www.loading.se ganska vettig (med ett stort forum), vilket är webbplatsen för den svenska speltidningen Level. Det är bara inte webbplatser oknutna till kommersiella intressen.

/Dimfrost