Häromdagen när jag var och surfade på Internet och pratade med folk så stötte jag på en trevlig Quinna som var intresserad av rollspel(Tyvärr inte sexuella sådana *flin*). Men hon hade aldrig testat och visste ytterst lite om det. Hon frågade om det fanns någon bra sida på Internet om rollspel och jag tänkte genast www.rollspel.nu
Men sedan kom jag på att det inte alls finns mycket info för de som inte vet något om rollspel på denna sida. Och det är synd eftersom rollspel.nu är något av en knytpunkt för svenska rollspelare på webben så varför inte locka de nybörjare som är intresserade.
Kan man inte ha en länk på huvudsidan där det står "Vad är rollspel" och en länk till en beskrivningssida där lajv, figurspel, kortspel och rollspel tas upp (de andra eftersom de ofta går in i rollspelshobbyn).
Jag tror att det skulle vara en bra idé.
Vem vet en sådan länk kanske finns men jag har inte lyckats hitta den. Och intresserade har nog inte heller så mycket koll.
Nä tycker att vi skall locka in fler ungdomar i hobbyn. Vad sägs.
Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna
Kan man inte ha en länk på huvudsidan där det står "Vad är rollspel" och en länk till en beskrivningssida där lajv, figurspel, kortspel och rollspel tas upp (de andra eftersom de ofta går in i rollspelshobbyn).
Jag tror att det skulle vara en bra idé.
Vem vet en sådan länk kanske finns men jag har inte lyckats hitta den. Och intresserade har nog inte heller så mycket koll.
Nä tycker att vi skall locka in fler ungdomar i hobbyn. Vad sägs.
Vi sjunger våra sånger som en hyllning till dom odödliga själarna