Jag har spelat upp karaktärer till högnivå på både PVE- och PVP-servrar. PVP har sin attraktion, och jag förstår definitivt de som fastnar för det.
Det är snorkul att leka katt- och råtta med en motståndare runt sin egen nivå. Att vara på helspänn medan man levlar/grindar istället för att bara slögrinda. Etc.
Det är inte snorkul att bli oneshottad av en lvl 60-rogue som håller terrorvälde i en questhub när man försöker levla sin lowbie. Att bli gankad av ett smärre hord drägg som sprider sig med vinden så fort signifikant motstånd samlar sig. Att behöva slösa en massa tid och resurser pga någon fjant fått för sig att corpsecampa. Etc.
Det roliga är
nästan såpass roligt att det uppväger det tråkiga. Jag saknar den spänningen när jag spelar på PVE-server. Nästan. Men för min del, inte riktigt. Jag förväntar mig inte att hålla ska hålla med, och för deras del finns det ju PVP-servrar.
Och vill man samla folk från ett forum såhär är det nog enklast att köra på "minsta gemensamma nämnare" så att säga.
(Fast jag vet inte varför jag lägger mig i; jag kommer inte att spela med i vilket fall—kontot är stängt, och även om jag återöppnar det blir det för att fortsätta spela där jag har RL-polare som, ärligt talat, vägar över er wrnu-drägg.
)
Nej. Det hade t ex varit bättre om du skrivit med stor bokstav i början av varje mening, punktation i slutet, och kunnat stava till t ex "var". På det sättet hade du bekräftat färre fördomar om PVP-spelare... ;-)
(EDIT) Det är irriterande att på det här forumet funkar det inte att skriva i stora bokstäver för att få fetstil. På ett annat forum jag frekventerar funkar det inte om man använder små bokstäver. Inte första gången jag blandar ihop vilket som är vilket.