Jag hävdar med bestämdhet att Putin och hans hackercorps ligger bakom alltihop. De övar på oss, för att ta över världen.
Om vi klarar att stå emot, då räddar vi världen vänner! Det här handlar inte bara om att få din dagliga dos extraregler till EON XVI eller diskutera vilken sorts friformande som är bättre än alla andra sorters friformande. Detta handlar om att rädda världen som vi känner den!
Läste ni i somras om att ryska hackers kommit över femhundra miljoner lösenord? Det var lösenordsdatabasen till det gamla forumet! (Ja, det fanns många sock-puppets...)
Varför just wrnu? undrar ni så klart. Jag tror att Edward Snowden antytt svaret på det. Genom Prism kommer NSA åt de flesta av nätets stora knutpunkter. Men inte oss! Rykten gör gällande att NSA har en hel avdelning, 3 000 personer, avdelade åt oss. (Och om USA har 3 000, har Ryssland 6 000 och Kina 9 000.)
Vi, mina vänner, är helt enkelt cyberkrigets Casablanca!
Och med det menar jag inte att administratörerna är lojala med en marionettregim av franska fascister. (Även om jag har mina misstankar om Magnus Seter...)
Vi är ett litet stycke neutral mark, mellan stormakternas böljande härskaror.
KEEP CALM AND CARRY ON!