Nekromanti Rollspel.nu's Bloodbowl Liga/Grupp.

Rävnos

Warrior
Tjenare,

nu gör vi ett första försök att sätta ihopa en onlineliga för rollspel.nu i bloodbowl.

gruppen som ligan ska köras i heter pedagogiskt nog "Rollspel.nu". Den är invite online, none public.

För att få vara med och kämpa i vår online liga/grupp krävs det att ni har:

1) ett konto på www.fumbbl.com
2) ett lag i Unranked divisionen.
3) förmågan att svara på denna tråd med ert Kontonamn och namnet på laget ni vill ha in i Gruppen/Ligan.
4) ladda ner Regelboken och lär er grunderna.
Det är ungefär allt, när vi har lite lag samlade så börjar vi utforma ligan, men det får någon mer erfaren tahand om :gremsmile:

\Marcus som hoppas han blir bombad av invite-krav

Rävnos

Warrior
the first and the proud

okej först till kvarn för att vara med i vår ärorika grupp är Rävnos, Rickard, Hellzon, DeBracy, Yyy och sist men inte minst thark.

Så nu vet ni att det inte bara är jag, så kom igen nu och dra på er fotbollsdojorna, axelskydden och knogjärnet!

Rävnos

Warrior
Lägesrapport. [27/10]

Nu är vi uppe i åtta spelare.

Detta innebär att vi kan spela en första turnering.

Efter lite diskution har vi kommit fram till att en Round-robin turnering skulle vara bäst om vi är åtta till antalet.

Om vi genom ett under skulle få in fyra spelare till kan vi plötsligt spela en Swiss turnering. Detta skulle IMHO vara att föredra, eftersom det gör turneringen lite längre och gör att lagutvecklingen blir en viktigare faktor.

Vi har beslutat att vänta ett par dagar till innan vi kör igång turneringen. Så än finns det tid att ansöka, att vara nybörjare är absolut ingen faktor ni behöver tänka på, vi har ett par spelare som aldrig spelat bloodbowl innan de gick med i gruppen och nu är de blodtörstiga lagledare som oss andra :gremsmile:

\Marcus lämnar av en kort rapport om vad som händer.

Rävnos

Warrior
do not fear, I'm here [ANT]

or is that the reason to fear?..

Iaf jag ställer gärna upp och lär dig grunderna om du har läst igenom reglerna nån gång :gremsmile:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Re: Jag är gärna med, men...

det kommer att ta ett tag innan jag lärt mig reglerna och hur man spelar.
Jag skulle kunna demonstrera grunderna för dig imorgon om vi hittar tid till det.

/tobias

Rävnos

Warrior
angående spelade matcher.

.så beslutade ett gäng av oss lymlar för att dra ett par träningsmatcher för att fräscha upp Bloodbowl färdigheterna.
Vi kommer givetvis skapa nya lag när det är Turneringsdags.

Och Jag litar stenhårt på att du håller i det :gremwink:

Olle Linge

Snigel
Re: Jag är gärna med, men...

Det låter jättebra. Jag har läst hälften av reglerna ungefär, men eftersom du känner mig och vet ungefär hur jag fungerar tror jag att det går säkert hundra gånger snabbare om du visar. Jag kan ju alltid läsa till mig detaljer och sådant.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Lägesfråga

En massa människor är anmälda så vitt jag vet. Hur går det med organiserandet?

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Re: Lägesfråga

"En massa människor är anmälda så vitt jag vet. Hur går det med organiserandet?"
En massa nybörjare sitter och spelar och lär sig spelet och raggar matcherna via #rpgonline på ircnet. De lag som är anmälda måste gå in i gruppen och godkänna att de är med. Jag har inte ännu läst turneringsreglerna och har inte samvete att belasta mitt liv med mer saker, så jag får helt enkelt lasta över det till Rävnos, eftersom thark gärna sitter och övervakar allting istället.

Kan för övrigt nämnas att sidan använder Living Rulebook 4.0 och alla skillnader från nätspelet jämtemot bordsspelet finns i filen "DifferencesFromBoardGameFAQ.txt" där du installerade Blood Bowl.

/[color:"green"]Han[/color] som måste få ordning på sitt liv

thark

Hero
Re: Lägesfråga

eftersom thark gärna sitter och övervakar allting istället.

För min del är jag inte tillräckligt intresserad för att faktiskt själv ta tag i något. Rävnos verkar ha varit ganska upptagen senaste tiden så det kan ju vara en förklaring.

Sen kvarstår ju alla frågor kring vad man ska ha för format på liga/turnering. Har inga starka preferenser själv, det enda är väl att det är bra om man kör med något format utan utslagning så alla får en chans att spela (vi har ju rätt skilda skicklighetsnivåer), och att helst inte kräva allt för frekventa matcher (en i veckan kanske är ett lagom tempo?).