Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v1

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag och Übereil konstaterade i praten att vi inte kommer oss för att se film. Så kläcktes idén om att utnyttja lite grupptryck.

Reglerna för filmklubben är enkla:

1) You do not talk about filmklubben.
1) Du behöver se minst en film i veckan. Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
2) En gång i veckan, på söndagen, skriver vi i en sådan här tråd om vad vi sett. Varje medlem tar med sig en (1) film. Man skriver om filmen man sett. Några rader, sådär, behöver inte vara något avancerat. "Jag har sett 2001 och tyckte den var väldigt seg" är helt OK, men man kan också t.ex. leta rätt på trailers på youtube, skriva recension, sätta betyg.
3) För att bli medlem behöver man egentligen mest hoppa på, tänker jag mig. Det är god form att säga nåt innan söndagstråden, så att startinlägget för veckans tråd kan innehålla deltagare.

Andra förslag?

I skrivande stund är medlemslistan som följer:
Übereil
Krank
God45
xyas
Rymdhamster
Anarchclown
Radioaktiv
Vimes
Max Raven
Lu-kaazh
Anchorman
Zorbeltuss
Anth
Dnalor
DeBracy
Jocke Kofot

Xyas

Swashbuckler
Jag är sugen då jag har fastnat så stenhårt i tv-serie-träsket att jag nästan helt slutat kolla på film. Min ryggradsreflex säger dock att så mycket som en film i veckan skulle riskera att behöva klämmas in tidsmässigt, men det kanske är fel.

Äsch, count me in, får se hur det går.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det måste inte vara en ny film va? Räkna in mig också! Jag har en hel hög med gamla filmer jag har tänkt se om i många år nu =)

Anarchclown

Swashbuckler
Jag är med. Jag misstänker att en person till kommer att anmäla sig inom kort. Innebär det att vi måste se två filmer tillsammans? Det vore helt ok för mig. :gremsmile:

krank

Rymdhamster said:
Det måste inte vara en ny film va? Räkna in mig också! Jag har en hel hög med gamla filmer jag har tänkt se om i många år nu =)
Jag har en hoper gamla Bondrullar samt Lethal Weapon 1 på Blu-ray att se, så gamla filmer är helt OK =)

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Nice! Är det nu på Söndag som första filmen ska redovisas, eller börjar det nästa vecka?

krank

Rymdhamster said:
Nice! Är det nu på Söndag som första filmen ska redovisas, eller börjar det nästa vecka?
Nu på söndag. Så får vi lite fräs. Hade vi tänkt.

Übereil

Swashbuckler
Tanken var nu på Söndag, men folk som vill skjuta upp det till nästa vecka får göra det. Då kan jag och krank sätta ribban, typ. :gremtongue:

Übereil, som skriver tre a4 bara för att jävlas

krank

Übereil said:
Tanken var nu på Söndag, men folk som vill skjuta upp det till nästa vecka får göra det. Då kan jag och krank sätta ribban, typ. :gremtongue:
Damn straight!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Och slutligen, då jag itne har internet hemma utan bara i skolan eller hos vänner: är det hela världen om man råkar posta på måndagen istället ibland?

krank

En fundering: Måste det vara en film man inte sett förut? För då faller en stor del av min lista bort.

Så jag vill gärna att det inte ska behöva vara en film man aldrig sett. Men att man inte får ta med samma film två gånger till klubben =)

krank

Rymdhamster said:
Och slutligen, då jag itne har internet hemma utan bara i skolan eller hos vänner: är det hela världen om man råkar posta på måndagen istället ibland?
Det tycker jag inte.

Übereil

Swashbuckler
krank said:
En fundering: Måste det vara en film man inte sett förut? För då faller en stor del av min lista bort.

Så jag vill gärna att det inte ska behöva vara en film man aldrig sett. Men att man inte får ta med samma film två gånger till klubben =)
Man får sätta de begränsningar man vill, känner jag. Själv planerar jag att mestandels se nya filmer, men tanken var väl att förmå sig själv att titta på mer film i största allmänhet (även om man givetvis får vara med om man har andra mål med det hela).

Übereil

krank

ÜbereilMan får sätta de begränsningar man vill said:
Medhåll.

Jag har egentligen två mål:

Dels vägrar jag äga filmer jag inte sett på (dvs som ligger inplastade men som jag sett typ nerladdade eller så innan). Och nu har jag en massa såna.

Dels har jag filmer jag inte sett, som jag vill se.

Xyas

Swashbuckler
krank said:
Det här låter väl vettigast tycker jag, hade också tänkt se om några filmer.

Lukas

Mannen i Gult
Det här låter som den bästa iden sedan japerna kom på pokemon

jag är på.

//Lukas som vill skriva om de konstiga filmer han ser

12inlägg kvar

God45

#PrayersForBahakan
Jag borde se om Ichi the killer för det här....

Sodivra

Champion
krank said:
1) Du behöver se minst en film i veckan. Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
Skulle vilja veta vad ni andra kommer titta på. Om jag ska vara med i en filmklubb så vill jag ha en film att prata om tillsammans!