Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2013 v5

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vecka 5!

Regler för filmklubben:

1) Du behöver se minst en film i veckan. Det behöver inte vara samma film som nån annan, men det får vara det.
2) En gång i veckan, på söndagen, skriver vi i en sådan här tråd om vad vi sett. Varje medlem tar med sig en (1) film. Man skriver om filmen man sett. Några rader, sådär, behöver inte vara något avancerat. "Jag har sett 2001 och tyckte den var väldigt seg" är helt OK, men man kan också t.ex. leta rätt på trailers på youtube, skriva recension, sätta betyg.
3) För att bli medlem behöver man egentligen mest hoppa på. Det är god form att säga nåt innan söndagstråden, så att startinlägget för veckans tråd kan innehålla deltagare.
4) Helst bara en film per vecka.

Personer som varit med tidigare (bokstavsordning!:
Anarchclown [v1]
Anchorman [v1][v2][v3][v4]
Anth [v1][v2][v3][v4]
Arvidos MC [v1][v2]
daflum [v2][v3][v4]
DeBracy [v1][v2][v3][v4]
Dnalor [v1][v2]
fanfan [v2]
Genesis [v2][v3]
GnomviD [v2][v4]
God45 [v1][v2][v3][v4]
Ithaqua [v2][v3]
Jocke Kofot [v1][v2][v3][v4]
Krank [v1][v2][v3][v4]
Lu-kaazh [v1][v3][v4]
Max Raven [v1][v2][v3][v4]
Ond bråd död [v4]
!Paxen [v2][v3]
Radioaktiv [v1]
Rymdhamster [v1][v2][v3][v4]
Übereil [v1][v2][v3][v4]
Vimes [v1]
wilper [v1][v2][v4]
xyas [v1][v2][v3][v4]
Zorbeltuss [v1][v4]

Om jag missat någon, säg till!.

krank

Jag vet inte alls vad jag ska se den här veckan. Jag borde dra av nån av de DVD-filmer jag har liggande, men jag har också tre 3D-filmer på ingång (Thor, Captain America, Dredd). Vi får se hur jag gör...

Jocke

Man med skägg
Jag planerar att se Hackers, Hackers 2: Operation Takedown och Hackers 3: Antitrust. Jag vet att filmerna inte har med varandra att göra, men tänkte ändå göra en läsning av dem som trilogi. Vi får se hur långt det går.

krank

anth said:
krank said:
Thor, Captain America, Dredd
Spar dig själv en och en halv timmes lidande.
Bränn Thor-DVDn.
Jag har redan sett filmen. Två eller tre gånger, minns inte riktigt.

Förutom slutstriden tycker jag den är helt acceptabel, även om tonvikten i väldigt hög grad ligger i Asgard.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag tycker att man kan se Thor för att the Avengers framstår som ännu lite bättre när man ser den i så fall =) Men så gillar jag Stellan och jag tycker att Natalie alltid är trevlig att titta på :gremwink:

krank

Rymdhamster said:
Jag tycker att man kan se Thor för att the Avengers framstår som ännu lite bättre när man ser den i så fall =) Men så gillar jag Stellan och jag tycker att Natalie alltid är trevlig att titta på :gremwink:
Jag gillade Asgard rent estetiskt, och actionscenerna där funkade bra.

Jag gillade hur Thor fick vara okunnig om jordens seder etc utan att det blev pinsamt och Beastmaster över det hela.

Det enda jag egentligen har emot filmen är hur o-episk slutstriden är och hur fåniga Thors tre kompanjoner är, framför allt på jorden.

anth

Vetefan
Rymdhamster said:
Du menar att den på sin höjd tvåstjärniga Avengers verkar bättre efter att man sett Thor som har en halv stjärna? :gremsmile:

krank

Fan, nu måste jag nästan se Thor när den kommer, och recensera den. För att försvara dess ära =)

God45

#PrayersForBahakan
anth said:
Rymdhamster said:
Du menar att den på sin höjd tvåstjärniga Avengers verkar bättre efter att man sett Thor som har en halv stjärna? :gremsmile:
Avengers har Hulken, Thor och Kapten Amerika på skärmen sammtidigt. Bara det är värt 3 stjärnor :gremlaugh: Sedan har den en scen på 1 timme där de slåss mot Aliens och river New York! Det är den perfekta serietidnings filmen!

Men gillar man inte Avengers serierna så gillar man inte filmen heller :gremtongue:

krank

God45 said:
Men gillar man inte Avengers serierna så gillar man inte filmen heller :gremtongue:
Not true. Jag gillar superhjälteserier, men finner Avengers platta och trista som serie. Jag föredrar X-men alla gånger.

Som film funkar de dock mycket bättre. Förutsatt att man går igång på högoktanig superhjälteactionescesser. Det är lite som Iron Man; serien är (oftast) aptrist, men filmerna är även där riktigt bra. Om man gillar spektakelaction, då.

anth

Vetefan
God45 said:
Avengers har Hulken, Thor och Kapten Amerika på skärmen sammtidigt. Bara det är värt 3 stjärnor :gremlaugh: Sedan har den en scen på 1 timme där de slåss mot Aliens och river New York! Det är den perfekta serietidnings filmen!

Vill man ha en timmes strid med superhjältar kan man se Evil Brain from Outer Space som jag recenserade förra veckan.

Av Avengersfilmerna är det ju bara Captain America som har en bra story och känsla. Den får 4 stjärnor av 5.

:gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag menar att den femstjärniga Avengers nästan spränger måttstocken om man sett Thor först. Jag menar, alla avengers är ju helsköna i den filmen, till och med Kapten Amerika som annars är rätt trist och tråkig =)

krank

anth said:
Vill man ha en timmes strid med superhjältar kan man se Evil Brain from Outer Space som jag recenserade förra veckan.
Inte om man vill ha snygga specialeffekter.

Inte "snygga för sin tid" alltså, utan snygga som i att de är snygga nu. =)

krank

Rymdhamster said:
Jag menar att den femstjärniga Avengers nästan spränger måttstocken om man sett Thor först. Jag menar, alla avengers är ju helsköna i den filmen, till och med Kapten Amerika som annars är rätt trist och tråkig =)
Ja alltså, jag tycker att både Captain Americafilmen och Avengers har återupprättat den i andra sammanhang rätt triste typen. Eller OK, serien Ultimates gjorde det väl först, men jag gillar precis som du hur han gjorts i de nya filmerna.

anth

Vetefan
Rymdhamster said:
När du vräker ur dig stjärnor så där måste du vara tydligare: "den femstjärniga Avengers på en skala från 1 till 20" :gremsmile:
Captain America är dessutom den enda behållningen i filmen. Utan honom hade den varit outhärdlig.

God45

#PrayersForBahakan
Jag måste ta och försvara Elektra filmen i den här tråden förr eller senare... :gremtongue:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
anth said:
När du vräker ur dig stjärnor så där måste du vara tydligare: "den femstjärniga Avengers på en skala från 1 till 20" :gremsmile:
Captain America är dessutom den enda behållningen i filmen. Utan honom hade den varit outhärdlig.
Av fem möjliga. Kapten Amerikas största bidrag till filmen är att han fick representera de korkade medborgarna medan de underbara karaktärerna Bruce Banner och Tony Stark snackade braininesiska.

krank

Rymdhamster said:
anth said:
Av fem möjliga. Kapten Amerikas största bidrag till filmen är att han fick representera de korkade medborgarna medan de underbara karaktärerna Bruce Banner och Tony Stark snackade braininesiska.
Ja, Cap var helt klart bättre i sin egen film. Här var han, liksom övriga utan superkrafter/coola robotdräkter, rätt... överflödig. Fyllde inte så mycket funktion alls. Utom att symbolisera nåtslags klassisk amerikansk nationalism. Tur att det inte var mer sånt, för övrigt; cap är ju annars en supergräslig nationalistisk symbol. De små referenserna till nationalism i Avengers var mer än nog.

God45

#PrayersForBahakan
Rymdhamster said:
anth said:
Nja, Steve är ju inte dum och han är inte dum i filmen. Det är bara det att han varit djup fryst i 70 år och inte händer med när det kommer till referenserna. Hans "I hot that. I got that one" när det kommer en Trollkarlen från Oz referens vissar det rätt bra.

Plus, "There is only one God mamm and I am pretty sure he doesen`t dress like that." :gremlaugh: