Av ren nyfikenhet: Vilken möda är det du syftar på? Att man måste ha glasögon på sig? Eller tillhör du den grupp människor som drabbas av bieffekter, typ huvudvärk?
Primärt det skyhöga biljettpriset...
3D är väl koolt och så, förstå mig rätt, jag tycker inte 3D-suger. Däremot begriper jag inte alls det här paradigmet att 3D bara är till för effektsökande high concept-filmer, och känner att det borde kunna vara betydligt mer effektivt i filmer som satsar på andra typer av estetik, eller åtminstone tänker utanför lådan kring specialeffekterna. Som det är nu gör 3D nämnligen inte så mycket till eller från för mig; när jag först sätter på glasögonen känns det jävligt koolt men efter en timme märker jag knappt av det längre.
Tja, jag har nog tänkt på det som en fråga om återvinning för de som inte vill behöva hålla reda på sina glasögon till nästa besök snarare än lurendrejeri ska jag väl erkänna... Kanske är jag bara naiv.
Jag antar att om folk vill lägga 15 spänn extra per 3D-film besök så får de väl det, men för mig känns det jävligt märkligt jämfört med den minimala mödan att ta hem ett par 3D-glasögon, stoppa dem i en låda, och stoppa dem i fickan/väskan när man ska gå och se en 3D-film. Det känns som de pengarna hade kunnat gå till något vettigare än bisarr lättja.
Nej, jag känner att SF inte tillräckligt tydligt kommunicerar 'tänk på att du har
köpt de här glasögonen, inte
hyrt dem'.