Nekromanti Rollspel.nu's filmklubb 2018 v29

Khan

Kondottiär
Vimes;n289095 said:
För mig är det slutet som höjer filmen över det mediokra och gör det här till en genuint minnesvärd film. Det är härlig härligt dissonans.

Jag noterar för övrigt att ditt föreslagna slut är det som återfinns i Stephen Kings originalnovell.
Tja, är det dissonansen man gillar är ju det här slutet svårslaget. Men för mig är det nästan Monty Python-nivå på det slutet, så abrupt är det.

Har inte läst förlagan, men blev lite sugen på att göra det bara för det.

Minimoni

Homelander
Vimes;n289095 said:
För mig är det slutet som höjer filmen över det mediokra och gör det här till en genuint minnesvärd film. Det är härlig härligt dissonans.

Jag noterar för övrigt att ditt föreslagna slut är det som återfinns i Stephen Kings originalnovell.
Håller med, slutet gjorde hela filmen för mig. Dock gillade jag även originalnovellen när jag läste den för länge sen, vet inte hur jag skulle uppfattat den idag.

Jocke

Man med skägg
Jag ställer mig också till de som tycker att slutet är nästintill komiskt.

Feuflux

omjonasson.se
Angående The Mist så håller jag med Khan. Fanatiker-tanten kändes alldeles för over-the-top och att folk alls lyssnade på henne... men om man bott hela livet i amerikanska bibelbältet så kanske det är rimligt alltihop. Det störde min upplevelse i alla fall.

Och vad gäller slutet så reagerade jag också när jag såg filmen på att det blev så väldigt abrupt. Händelserna i sig var väl okej, men att bli "räddad" hundradelen efter att det inte spelar någon roll längre gör att jag himlar med ögonen och utbrister "men lägg av" istället för att bli berörd.

(Inte läst boken och det känns som massor med år sedan jag såg filmen.)